Glas Javnosti

Greške koje prave RODITELJI i tako stvaraju LOŠE ĐAKE

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

Obrazovanje dece podrazumeva da im se mora usaditi osećaj odgovornosti, ljubavi prema sebi i nezavisnosti.

Poznavanje nekih uobičajenih grešaka koje ljudi prave u obrazovanju dece može vam pomoći da izbegnete te greške, pritisak okruženja može imati veoma veliki uticaj. 

“Učenik od koga se nikada ne traži ništa što on ne može učiniti, nikada i ne čini sve što može.” (John Stuart Mill) Možete identifikovati i ispraviti neke od najčešćih grešaka pri podizanju dece koje možda pravite.

Pokušaj stvaranja genija kroz obrazovanje dece
Mnogi roditelji osećaju potrebu da svojoj deci daju alate za budućnost – budućnost koju zamišljaju kao potpuno fantastičnu. To je posledica pokušaja da od svoje dece naprave genije. Roditelji preterano stimulišu svoju decu smišljajući im rasporede ispunjene aktivnostima i postavljanje sve brojnijih ciljeva. 

Mnogi gube iz vida činjenicu da je obrazovanje mladih dugoročan projekat. Učenje takođe obuhvata pokušaje i greške, kao i mnogo strpljenja. Još jedna životna činjenica je da samopoštovanje igra ogromnu ulogu u ocenama deteta.

Colin Rose i J. Nicholl opisali su u knjizi da su napisali studiju koja se bavila samopouzdanjem dece. Studija je pokazala da je 82% dece koja su krenula u osnovnu školu bila veoma uverena u svoju sposobnost učenja. Ovaj procenat dramatično opada do 16. godine. Do ovog uzrasta, samo 18% adolescenata veruje u to, a taj procenat još više opada pre nego što krenu na fakultet. Neki roditelji prestaju da traže od svoje dece da obavljaju kućne poslove jer žele da se deca potpuno usredsrede na svoje učenje. Fokusiranje samo na ovo može uticati na druga područja; na primer, društvene veštine vašeg deteta, posedovanje manuelnih veština, osećaj odgovornosti, razvoj ličnih ukusa i snova.

Velika zainteresovanost samo za obrazovanje vašeg deteta velika je greška. To znači ostavljanje po strani drugih važnih oblasti, kao što je razvoj njihovog osećaja odgovornosti. 

Učite i radite domaći s njima?
Mnogi roditelji uče zajedno sa svojom decom. Ovo može imati veliki uticaj kako na sadašnjost, tako i na budućnost deteta. U zavisnosti od toga na koji način to radite, možete stvoriti zavisnost. Takođe možete izazvati nevoljnost da se deca sama suoče sa zadatkom bez vaše pomoći.

Podstičuće ili kaznene ocene

Mnogi roditelji nagrađuju svoju decu kada dobiju dobre ocene. Alternativno, oni mogu kazniti decu za loše ocene, a to može dovesti do toga da ignorišete spoljne i unutrašnje faktore koji utiču na ocene deteta. Oni mogu imati uticaj na koncentraciju, performanse ili pažnju vašeg deteta. S druge strane, kada stalno dajete neku vrstu spoljnog pojačanja i podrške, vaše dete bi moglo izgubiti unutrašnju motivaciju.

Najbolji podsticaj za dete je otkrivanje novih stvari i rad na razvijanju njihovih interesovanja. 

UŠpaniji za izradu domaćih zadataka u proseku potrebno 6,5 sati nedeljno u poređenju sa 4,9 u drugim zemljama. Ali ovo zavisi od škole i karakteristika deteta, pa shodno tome, navodimo samo nekoliko faktora, što je veoma važno da prihvatite. To je zato što ste vi taj koji ga je izabrao. Na taj način ćete svojoj deci dati dobar primer. Dopustite im da sami donose odluke kada budu dovoljno stari, kako bi mogli da reše svoje školske probleme.

Što se tiče učenja deteta, važno je da budete fleksibilni i strpljivi. Treba da slušate svoju decu i da se stavite na njihovo mesto. 

Neka im bude dosadno, neka i ne uspeju, neka dobiju loše ocene kako bi mogli učiti iz svojih grešaka.

Pustite decu da pogreše. Zapamtite da je posao nastavnika da ih ispravi, ne vaš.

Glas javnosti/mojpedijatar

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR