Glas Javnosti

Budite PAMETAN RODITELJ, koristite metodu kojom će te naučiti DETE DA UČI

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

Roditelji mogu mnogo da pomognu ukoliko neke od tehnika za učenje primenjuju kod kuće sa svojim detetom.

Mnogi roditelji osnovaca imaju problem da motivišu svoju decu na učenje. Zato u nastavku teksta vam dajemo metodu koju treba da koristite sa svojim detetom kod kuće - piše osnovna.edu.rs.

POMODORO TEHNIKA UČENJA

Šta paradajz ima zajedničko sa učenjem? Jedna od efektnih i delotvornih metoda za učenje jeste pomodoro tehnika.

Reč je o jednostavnom sistemu za upravljanje vremenom koji je 1980. godine osmislio Italijan Frančesko Ćirilo. Tehnika se bazira na korišćenju tajmera pomoću koga se učenje razbija na intervale od 25 minuta, nakon kojih sledi kraća pauza.

Ovi intervali zovu se pomodori od italijanske reči za paradajz i nazvani su tako po tajmeru u obliku paradajza koji je Frančesko koristio kao student.

POMODORO ZAISTA FUNKCIONIŠE

Sa društvenim mrežama i pametnim telefonima učenicima je danas zaista teško da se koncentrišu i kvalitetno posvete procesu učenja. Pomodoro tehnika rešava taj problem. Tokom intervala od 25 minuta nije dozvoljeno prekidanje učenja, gledanje u telefon ili surfovanje internetom. Tek prilikom petominutne pauze učenik može da odluči kako će provesti vreme.

Dobar način da motivišete svog mališana jeste pravljenje grafikona nagrada. Dete može sakupljati zvezdice za svaki ispoštovan vremenski odeljak, a jednom kada ih sakupi dovoljno, nagradite ga dodatnim satom odmora, zabave ili nečim po vašem i njegovom izboru.

PREDNOSTI

Kuhinjski tajmer u obliku paradajzaBolje upravljanje vremenom

Jačanje volje i razvijanje discipline

Usvajanje dobrih navika

Osnaživanje motivacije i fokusa

Sprečavanje umora od učenja

Smanjenje stresa

Osnaživanje dobrih navika za učenje: lakše praćenje izrade domaćih zadataka, razbijanje krupnijih problema na sitnije

Veoma efikasna za hiperaktivnu i nemirnu decu

Lako se prenosi u druge sfere života; možete koristiti pomodoro tehniku za skupljanje igračaka, nameštanje sobe, održavanje higijene.

OVO SU NEKE OD NAJEFIKASNIJIH I NAUČNO POTVRĐENIH STRATEGIJA UČENJA:

Podelite vreme na učenje na kraće delove: Istraživanja su pokazala da su kratke sesije sa pauzama između efektnije za učenje od dugačkog sedenja bez prekida. Setite se pomodoro tehnike. Osim toga, kada se gradivo usvaja deo po deo, učenik će ga lakše savladati.

Stvorite naviku od učenja: Odredite isto vreme za učenje svakog dana i pridržavajte se rasporeda. Poštujući određeno vreme učenja, dete će steći naviku da uči i sam proces će mu padati lakše, jer se njegov mozak navikao da ponavlja datu radnju svakoga dana u isto vreme.

Postavite cilj: Važno je da svaka sesija učenja ima svoj jasan cilj. Dete će tada postizati bolje rezultate. Napravite mikrociljeve koje ćete ispuniti svakom sesijom (na primer učenje tri nove reči) i rezultati će doći.

Dozvolite detetu da vam predaje: Kada treba da vam svojim rečima ispriča naučeno gradivo, dete će uložiti veći napor da ga savlada. Osim toga, naučno je dokazano da mozak tada organizuje informacije na logički konzistentniji način. Postavljanje pitanja detetu tokom predavanja može biti od pomoći.

Vežbajte: Da biste nečim zaista ovladali, morate da vežbate. Tako je i sa vašim detetom – podstičite ga da vežba, posebno stvari koje mu ne idu. Videćete: malo vežbe čini čuda.

Odredite mesto za učenje: Istraživanja pokazuju da se najbolji rezultati postižu kada dete ima određeno mesto za učenje opremljeno svim neophodnim predmetima. Slično kao i sa vremenom, isti prostor stvara rutinu i podstiče naviku.

Sklonite telefone, video-igre i druge stvari koje odvlače pažnju: Već smo rekli da se današnja deca suočavaju sa velikim izazovima kada je u pitanju učenje. Brojna su sredstva koja im odvlače pažnju, zbog toga se postarajte da tokom učenja ne gledaju u telefon, kompjuter ili televizor.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR