Najčešće jednobojne, tamnoplave ili one kanarinac žute. Sva deca na plaži su ih nosila pa su se lako mogle zameniti s tuđim.
Onaj koji je imao prozirne sandale bio je vladar plaže. Masovno su se proizvodile i jeftino prodavale, a mnogi ih i danas čuvaju negde u podrumu ili na tavanu.
Dok neki tvrde da su bile savršene za more, kao odbrana od ježeva, drugi se prisećaju žuljeva koje bi izazivale i prepoznatljivog mirisa plastike.
Oni koji nemaju svoj primerak iz Jugoslavije mogu nabaviti potpuno nove. U ovom slučaju će nositi potpis Gučija, a svog novopečenog vlasnika koštaće 490 evra.
If #Gucci dont get the #FOH ???? #Sandals #Jellies pic.twitter.com/H0h4VRFlRt
— TreenBean (@msking72) March 11, 2022
Jugoplastika je bila jugoslovenski gigant koji je zapošljavao 13.000 radnika, proizvodio preko 3.200 različitih proizvoda, a prihod mu je bio 350 miliona dolara godišnje. Teško je tada bilo zamisliti jugoslovenski dom bez nekog proizvoda Jugoplastike, od igračaka, torbi, patika, sportskih rekvizita, pokretnih frižidera, piše Index.