Glas Javnosti

Creed parfemi su izuzetno skupi, evo i 10 razloga koji to opravdavaju

Moda
Autor: Glas javnosti

Opšte je poznato da je Creed jedna od najskupljih parfemskih robnih marki na tržištu.

Potentnih i primamljivih mirisa, koji se dugo zadržavaju, nije ni čudo što mnogi ljudi žele da se dočepaju ovih „magičnih sokova“. Međutim, cena je ono što mnoge odbija.

Cena bočice od 120 mililitara od tristotinak evra je paprena, ali se nakon kupovine samo povećava. Verovatno ste se pitali štaje to u Creed parfemima što ih čini tako skupim.

Evo 10 osnovnih razloga:

  1. Ručno su rađeni

Creedove kreacije se isključivo rade ručno, i to je jedan od razloga njihove visoke cene.

Mnogi proizvođači parfema koriste mašine da izvlačenje i mešanje esencijalnih ulja i drugih sastojaka da bi kreirali miris, ali ne i Creed.

Ova firma zapošljava ljude da rade na izvlačenju, procesuiranju i mešanju sastojaka, a oni to sve rade ručno. U Creedu smatraju da samo ljudske ruke mogu da naprave tako magičan miris, jer mašine su suviše efikasne.

Upravo je ljudska greška ono što ove parfeme čini potentnim i dekadentnim kakvi jesu. Međutim, budući da je manuelno obavljanje ovog posla mnogo sporije, samim tim je sporija i proizvodnja. To znači da Creed proizvodi manje bočica nego kompanije koje to rade mašinski.

Naravno, to podiže cenu na nekoliko različitih načina. Na prvom mestu se radi o ekskluzivnosti, jer su serije ograničene svake godine, a snabdevanje nikada ne dostigne nivo potražnje. Naravno, to povećava cenu, baš kao i u slučaju Ferrarijevih automobila, gde je mnogo više zainteresovanih nego što ima automobila.

Pored toga, radnici su skuplji od mašina, budući da moraju biti plaćeni. Mašine se kupe jednom, a zatim se samo održavaju i servisiraju. Sama priroda troškova ljudskog rada podiže cenu Creedovih proizvoda.

  1. Istorija

Creed proizvodi parfeme od 1700-ih godina prošlog milenijuma. Ova firma kreira mirise za aristokratiju i poznate ličnosti, a ista praksa i metodi se koriste danas, kao što su se koristili pre 300 godina.

Budući da poseduje tako bogato nasleđe, Creed sebe smatra ekspertom u oblasti parfemske umetnosti, a s tom ekspertizom ide i visoka cena.

Ova firma često postavlja trendove i lansira proizvode čiji primer dalje prati čitava branša. Njena reputacija i istorija kreiranja originalnih mirisa za cenjene ličnosti, takođe je faktor koji povećava cenu.

Ljudi će pre (pre)skup miris ako znaju da je on deo kolekcije nekog kralja ili poznate ličnosti. To je prosto sjajna reklama. Zvuči snobovski, ali činjenica je da se mnogi u tom slučaju osećaju kao da pripadaju visokoj društvenoj klasi. Sve to utiče na finalnu cenu i drži je u za mnoge nedostižnim visinama.

  1. Retki sastojci

Još jedan razlog skupocenosti Creedovih parfema je taj što ova kompanija koristi isključivo retke sastojke za kreiranje svojih mirisa. Čak, postoji praksa slanja stručnjaka u udaljene zemlje u potrazi za egzotičnim aromama. Creed želi da pronađe sastojke koje niko drugi ne koristi, a oni u isto vreme predstavljaju inspiraciju.

Budući da su retki, dotični sastojci su u startu skupi. Zatim se još veći broj stručnjaka šalje u oblasti gde se oni nalaze, da bi lično izvlačili esencijalna ulja, u slučaju da niko ne prodaje željene sirovine.

Zatim ih moraju procesuirati i eksperimentisati njima, kako bi bili sigurni da pružaju upravo onu vrstu mirisa na koji ciljaju. Naravno, tokom proizvodnog procesa dolazi do brojnih pokušaja i grešaka.

Ako ponestane sastojaka, moraće lično da uberu ili kupe više sirovina. Kada pronađu novu formulu s novim retkim sastojkom, kreće proizvodnja bočica.

Kada pronađu novu formulu s retkim sastojkom, onda sledi proizvodnja bočica, što dodatno povećava troškove proizvodnje. Da bi ih pokrili, bočice moraju da se prodaju po visokoj ceni, što im dalje omogućava da idu u nove poduhvate, kako bi pronašli još egzotičnije sastojke za druge mirise.

  1. Ručno pravljene staklene bočice

Sastojci nisu jedina stvar koja povećava cenu finalnog proizvoda. Bočice su i same skupe, jer ih proizvodi jedan proizvođač stakla, a u ovom slučaju je to Pochet de Couval.

Ova firma pažljivo proučava miris, uzima u obzir samu robnu marku, a zatim kreira dizajn koji dalje priča priču o konkrentnom parfemu.

Ove bočice su unikatne. Pochet de Couval je ujedno jedan od najčuvenijih proizvođača stakla u Francuskoj, tako da usluge ove firme nisu jeftine. Da bi pokrio ovaj trošak, Creed takođe mora da poveća „cifru“ na sopstvenoj cenovnoj etiketi.

Neke flašice mogu biti skuplje od drugih, u zavisnosti od dizajna. Ako je reč o kreaciji koja je komplikovanija za izradu, cena ide gore. To posebno važi ako proizvođač bočica treba da napravi nekoliko stotina primeraka dotičnog dizajna.

Staklo nije lako napraviti, a proces oblikovanja je još teži. Firme kao što je Pochet de Couval unajmljuju isključivo eksperte, čije usluge takođe nisu jeftine.

Zahvajujući jedinstvenim bočicama, Creed parfemi dobijaju na ekskluzivnosti, a samim tim i ceni.

  1. Predmet želje kolekcionara

Creed je više od robne marke ili proizvođača parfema. On je takođe kolekcionarski. Zbog jedinstvenog dizajna i oblika bočica, mnogi Creedovi proizvodi su na meti kolekcionara, a tu se radi o ljudima koji ne žale novac da dođu do željenog primerka.

Nekoliko stvari Creedove parfeme kolekcionarskim. Na prvom mestu je to bočica. Svaka bočica novog parfema je jedinstvena. Neki proizvođači koriste isti dizajn da bi učinili svoju robnu marku prepoznatljivom kroz karakterističnu formu bočice, ali ne i Creed.

Mada može da postoji sličnost između različitih kreacija, u kompaniji se trude da koriste novi i unikatan dizajn za svaki novi miris. Budući da su bočice različite, postaju želja pasioniranih kolekcionara.

Drugi razlog  za to su retki sastojci. Dovoljno je retko što jedna parfemska kompanija koristi neke od ovih sastojaka u svojim formulama, ali kolekcionari ih žele upravo zbog toga. To su ljudi koji žele da budu jedini na svetu koji poseduju neke raritetne primerke. Što su sastojci ređi, toje parfem privlačniji kolekcionarima.

Ipak, i parfem kao celina je kolekcionarski. Budući da Creed mnogo napora ulaže u kreiranje svojih mirisa, posebnu pažnju obraća na njihovo imenovanje. Svaka mirisna garnitura se razdvaja od druge, a pravi kolekcionar ih želi sve. Neke je veoma teško pronaći, posebno one starije.

S obzirom da je Creed prisutan još od 18. veka, kolekcionari imaju čime da se bave i u tome verovatno uživaju.

Finalni razlog zašto su Creedovi parfemi kolekcionarski je taj što se radi o luksuznoj marki. Mali broj bočica se pusti u prodaju svake godine, a ova „nestašica“ automatski podiže eksluzivnost.

Dakle, budući da ne može svako da ima bočicu Creeda, kolekcionari plaćaju velike sume da dođu do željene serije. Međutim, s obzirom da su oni u potrazi zajedno s ljudima koji žele da koriste Creed parfeme, to deficit na tržištu čini još izraženijim. Naravno, rezultat se ogleda u visokoj ceni.

  1. Ograničena proizvodnja

Nekoliko je faktora zbog kojih Creed svoje proizvode isporučuje u ograničenim serijama. Glavni je, kao što smo već naveli, što se sve radi ručno a ne mašinski.

S obzirom da je ovaj proces sporiji, on je ujedno intimniji i jedinstveniji. To takođe znači da dnevno može biti proizvedeno tek nekoliko bočica. Drugi razlog ograničene proizvodnje su retki sastojci. Neki od njih su teški za pronalaženje ili ih se ne može proizvesti u velikim količinama iz izvesnog razloga.

Budući da je broj sastojaka inače ograničen, od njih se ne može proizvesti velika količina parfema. To jasno ograničava godišnje kapacitete.

Finalni razlog limitirane prozvodnje je tržište. Creed vrlo dobro zna da bi masovna proizvodnja spustila vrednost njegovih kreacija. Visoka cena se javlja tamo gde snabdevanje nije dovoljno da pokrije potražnju za dotičnim proizvodom.

Na ovaj način, namerno ne menjajući svoju praksu, kompanija može da kontroliše količinu proizvoda koje plasira na tržište, što obezbeđuje konstantno visoku cenu.

  1. Naglasak na uranjanje u priču

Creed nešto radi drugačije u odnosu na druge parfemske marke. On ne samo što koristi parfeme da bi naglasio nečiji miris ili podario jedinstvenu notu, već ih kreira za posebno uživanje onoga koji ih nosi.

Creedovi eksperti provode dobar deo vremena na proces infuzije tokom kreiranja mirisa. Za njih, to je oblik umetnosti. Kada neko nosi Creed, on biva uronjen u priču koju miris priča. Ovaj akcenat na „uranjanje“ Creed pozicionira u klasu za sebe.

Kupci su zainteresovani za iskustvo koje će im doneti nošenje ovih magičnih mirisa. Tu čak postoji jedan misteriozni moment, koji ljude veže za ovu robnu marku i čini da je oni zavole.

Kao rezultat toga, potražnja je uvek visoka za najnovijim parfemima, a s potražnjom raste i cena.

  1. Luksuz

Još jedan razlog skupocenosti Creedovih parfema je što se radi o luksuznoj robnoj marki. Ona pripada niche segmentu, te je u skladu s tim i tretirana.

Naravno, s visokim statusom ide i visoka cena. Ljudi ne moraju da kupuju parfeme, a posebno ne luksuzne. Parfem nije potreba. Oni koji kupuju Creed, kupuju ga da bi naglasili svoj društveni položaj.

Luksuzne stvari služe tome da bi neko prikazao koliko je bogat, kao i da može da priušti skupocenosti. Kao luksuzni brend, Creed je skup jer nosi luksuznu cenovnu etiketu.

  1. Troškovi isporuke

Creed parfemi dolaze iz Francuske. Budući da ljudi širom sveta žele da ga imaju, oni moraju da plate i troškove isporuke, koji su ugrađeni u cenu.

Da bi poslao bočice ka destinaciji, Creed ulaže velike napore u njihovo pakovanje. Na prvom mestu, parfem treba da se osigura da ne dođe do oštećenja. Ukoliko se bočica razbije tokom transporta, to je veliki gubitak novca, kako za kupca, tako i brend, čija reputacija može biti narušena.

Na drugom mestu, bitna je estetika paketa, jer niko ne želi da mu luksuzni proizvod pristigne u kartonskoj kutiji. Prezentacija i iskustvo otvaranja pakovanja, takođe su uračunati u finalnu cenu prozvoda.

Iz navedenih razloga Creed koristi visokokvalitetne materijale i dizajn, da bi od dolaska do bočice napravio jedinstveno iskustvo.

Oni koji kupuju parfeme ove marke u prodavnicama, takođe se suočavaju s visokim cenama, iz prostog razloga što i trgovci moraju da plate visoke troškove isporuke.

Deo troškova može da se odnosi na carinu ili neke druge međunarodne trgovinske takse.

Kada bočice slete u zemlju destinacije, takođe će se suočiti s troškovima transporta, bilo da se radi o kopnenoj ili vazdušnoj dostavi. Obe metode uključuju troškove goriva i radne snage.

Što je destinacija udaljenija od Francuske, cena isporuke raste. Dakle, Creed parfemi su između ostalog skupi jer je njihova isporuka skupa.

  1. Vremenom im raste vrednost

Poslednji razlog zbog kojeg su Creedovi proizvodi skupi je što im se vremenom vrednost povećava. Samim tim, bočice prodate pre mnogo godina su vrednije od onih koje se prodaju danas.

Elitne bočice ovih prestižnih mirisnih „sokova“ stare kao i kvalitetno vino. Što su stariji, to su vredniji. To nije iz razloga što miris postaje intenzivniji, već jednostavno zbog toga što će kasnije biti dostupno mnogo manje primeraka iz date serije. U međuvremenu, mnogi kupci potroše svoje bočice.

Bilo da je neko kolekcionar ili preprodavac, on zna da svoje bočice može da proda po ceni većoj od one koju je platio. Sve što je potrebno je da sačeka nekoliko godina

Ako naletite na neke Creedove parfeme koji su izuzetno skupi, velika je verovatnoća da dolaze iz neke starije proizvodne serije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR