Ovo je prvi put da se jedno naše nacionalno jelo prodaje na odeljenjima gotove hrane u Japanu, piše sajt Japanorama.
Mućkalicu je proizvela kompanija Macubara Fuds (Matsubara Foods) iz grada Fukuoka, okrug Higaši. Upakovana u veoma jednostavno dizajnirano pakovanje na kojem je istaknuta srpska zastava, a pored japanskih zastupljeni su i natpisi na srpskom, i to i na ćirilici i na latinici.
Srpsku mućkalicu u instant obliku osmislila je grupa od četiri japanska državljanina, koji vole Srbiju, njenu istoriju i kulturu, a našu zemlju promovišu preko projekta My Serbia. Autor i pokretač projekta je Akiko Koga, umetnica-fotograf, koja je više puta boravila u našoj zemlji. Ona redovno organizuje i izložbe naših umetnika u Tokiju, kao i razne druge događaje na kojima Japancima predstavlja srpsku kulturu.
Mućkalica je omiljena hrana brojnih stranaca koji posećuju našu zemlju, a posebno je vole Japanci.
„Ona predstavlja spoj raznih ukusa koji su im bliski i koje vole, kombinacije mesa i dosta različitog povrća. To je jelo bogato ukusima uz koje upoznaju više aspekata naše hrane. Takođe, u svim japanskim turističkim vodičima koji predstavljaju ovaj deo Evrope obavezno prvo jelo je mućkalica, pa se i Akiko Koga, nakon što je dobila informacije o instant hrani koja je u ponudi u našim prodavnicama, odlučila za nju. Inače, meni se čini da mućkalica u Srbiji zapravo i ne postoji kao gotov obrok koji bi se mogao kupiti u radnji“, pojašnjava dopisnik Tanjuga iz Tokija Dragan Milenković za Sputnik.
49 min