- Kod nas se sve radi ručno, ništa mašinski. Baš onako kako su naše babe i prababe radile unazad 150 godina. Mislim da je tajna i u ovom svežem vazduhu, odnosno specifičnoj klimi gde se sudaraju planinski i primorski vazduh - ističe Popovićeva.
Za sve one koji brinu o kilaži, u porodici kažu da sir ima lekovito dejstvo, te da ne goji. Često ga konzumiraju i ljudi sa povišenim šećerom. Popovići smatraju da tradicionalni način pravljenja hrane i njen ukus nikada ne može da prevaziđe savremena proizvodnja.
- Mi smo isto u mogućnosti da se modernizujemo, ali mi to ne želimo. Mi smo mirni i ne idemo na velike količine. Poenta je kvalitet, a na kvantitet.
Pretpostavljaju da će u skorije vreme skočiti njegova cena. Najmanja cena po kojoj prodaju sir iznosi 10 EUR. Osim sira, bave se i proizvodnjom pršute. Otkrivaju i da mlađi članovi porodice vole da pomognu u sirenju i sigurni su da će da nastaviti porodičnu tradiciju.
Kao i ostali proizvođači, nailaze na poteškoće.
- Nažalost susrećemo se sa tim problemom da u našoj državi nemamo dovoljne količine mleka. Razlog za to je mali broj farmi i domaćinstava. Moj suprug i ja smo razmišljali da se u budućnosti napravi neka farma koja bi za naše potrebe rešila problem. U suštini, jako je mali broj ljudi koji hoće da se vrate na selo i da se bave takvim poslom - objašnjava Mladena.
Osim truda i uspešnog poslovanja, porodicu karakteriše i interesantna istorija. Marko Savov Popović, deda Mladeninog supruga, bio je perjanik kralja Nikole. Rođen je 1892. Otputovao je za Ameriku 1918, a vratio se 1936.
Bavio se pisanjem i režirao je predstavu "Balkanska carica" koja se izvodila u Zetskom domu. Iako su mu se tadašnji stanovnici Njeguša smejali zbog odluke da kuću napravi pored puta, namerno je to uradio, jer je znao da će slučajnim prolaznicima uspeti da proda nešto od stoke.
Iz Turističke organizacije Cetinje smatraju da upravo u ovom pravcu treba razvijati turističku ponudu. Pomoćnik direktora, Marko Vujanović, ponosan je na činjenicu što je Njeguški sir postao međunarodni brend. Predlaže da bi bilo dobro raditi i na promociji domaćeg meda i rakije.
Osim toga, podelio je i promotivne planove organizacije za ovo leto, uzimajući u obzir da je turistička sezona počela uspešno.
- Samo u maju mesecu ostvarili smo 16.000 izletničkih poseta i cifra je deset puta veća u odnosu na 2021. Za ovu godinu u fokusu bi stavili Montenegro beer fest koji će se održati kraje jula mjeseca, a pre toga nas očekuje Međunarodni sajam pršute koji će se održati 14. i 15. jula - zaključuje Vujanović.