Glas Javnosti

Zašto na instagramu najčešće viđamo golišave fotke?

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Među više od 2.400 fotografija koje su influenseri objavili, njih 21 odsto bilo je označeno kao "golotinja", ali je ovakvih fotografija je u prikazu ipak bilo više.

Istraživanje mreže nezavisnih novinara - European Data Journalism Network, pokazalo je ono što su mnogi korisnici Instagrama verovatno već primetili ali nikada nisu mogli da dokažu. U "feedu" će se češće prikazivati fotografije na kojima ljudi imaju manje odeće na sebi!

Pristrasnost algoritama koje Instagram koristi za odabir sadržaja koje će prikazivati više, a koje manje puta, svakako je u bliskoj vezi sa preferencijama samih korisnika, ali ovo istraživanje pokazuje i da će bez korisničkog inputa Instagram novim korisnicima servirati srazmerno više golotinje nego što bi trebalo.

Istraživači su za potrebe ove studije iskoristili 26 volontera i instalirali im dodatak koji prati prikazivanje objava na Instagramu. Dali su im zadatak da prate 37 profesionalnih influensera (23 žene i 14 muškaraca), da bi potom beležili kakve objave se češće prikazuju na "feedu". Rezultati eksperimenta pokazali su da je pretpostavka bila istinita - procentualno je bilo prikazano više golišavih objava nego što su ih praćeni autori objavili.

Među više od 2.400 fotografija koje su praćeni influenseri u periodu istraživanja objavili, njih 21 odsto bilo je označeno kao "golotinja", pa je bilo za očekivati da će ih otprilike toliko biti i prikazano pratiocima tih profila.

Međutim, u krajnjem ishodu, ovakvih fotografija je u prikazu bilo i do 30 odsto. Razgolićena ženska tela imala su 54 odsto veće šanse da ih vidi više korisnika, dok je kod muškaraca ta šansa bila 28 odsto veća. Poređenja radi, fotografije hrane ili pejzaža pojavljivale su se pred korisnicima 60 odsto ređe nego što je to bilo očekivano.

Kao najverovatnije objašnjenje za ovu pojavu nameće se činjenica da Facebook i Instagram koriste napredne algoritme koji procenjuju koliko će koja objava izazvati reakcija u vidu lajkova i komentara, pa takvim sadržajima daju prioritet.

Algoritmi u obzir uzimaju prošla ponašanja miliona korisnika, koji očigledno preferiraju golotinju, pa tako dolazimo do povratne sprege u kojoj se umnožavaju one pojave koje se češće javljaju. I tako u krug...

Iz Facebooka, koji je vlasnik Instagrama, negiraju da analiziraju sadržaj fotografija i daju prioritet golotinji, ali ponavljaju da se korisnicima prikazuju sadržaji za koje se proceni da će im biti zanimljiviji. Istraživači i sami ističu da je potrebno opsežnije istraživanje kako bi mogli da se donesu konkretniji zaključci, pa su svoj softver za analizu pustili u javnost.

(Izvor: Telegraf)

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR