ФОКУСИРАЈТЕ СЕ НА НАРЕДНИХ ДЕСЕТ ЈЕДНОСТАВНИХ АКТИВНОСТИ И ПОСМАТРАЈТЕ КАКО СТВАРИ ПОЛАКО ДОЛАЗЕ НА СВОЈЕ МЕСТО; ЖИВОТ ЋЕ ВАМ БИТИ ЛЕПШИ

Chrysanthemum

ИЛУСТРАЦИЈА

Порука у којој се захваљујете, трошење на друге, слушање музике, срећно сањарење у будном стању… Наука вас може учинити срећнијим.

Урадите бар неке од ових активности данас и осећајте ток позитивних вибрација. Наставите да то радите недељу дана или дуже и осетите колико вам се расположење поправља.

1. Ментално издвојите нешто добро из живота

Људи потроше пуно времена размишљајући о добрим стварима које се нису догодиле, али су могли да их ураде. Међутим, шта је с добрим стварима које су се догодиле, а нису морале? Рецимо да никада нисте упознали свог партнера или пријатеља или добили тај посао? Какав би вам био живот БЕЗ ових ствари које узимате здраво за готово?

Размишљање о ономе што је могло да се НЕ ДЕСИ може бити изузетно снажно када се користи на прави начин. Размишљање о томе шта је могло да се не деси може створити смисао у животу и повећати задовољство око онога што имате. Ментално издвојите нешто добро извесвог живота што заиста можете да цените.

2. Пошаљите поруку захвалности

Захвалност је снажна емоција која нам помаже да уживамо у оном што имамо. Произведите је одмах слањем мејла, поруке или писма некоме ко вам је помогао на неки начин.

Захвалите им на ономе што су урадили за вас, ма колико било мало. Једноставно је и брзо, а једна студија је открила да вежбање захвалности може повећати срећу за 25%. Друга је пронашла да само три писма током тронедељног периода могу бити довољна да значајно повећају срећу и задовољство увашем животу.

3. Потрошите новац на неког другог

Новац вас може учинити срећним, али само уколико га користите на прави начин. Један од најједноставнијих начина јесте да га потрошите на друге. Дакле, због чега трошење новца на друге повећава нашу срећу?

– Делимично је у питању то што трошење на друге чини да се осећамо добро. Помаже да се унапреди наше виђење нас као одговорних и дарежљивих људи, што нас заузврат чини срећним. Такође је то делимично и због тога што трошење новца на друге помаже да зацементирамо наш социјани статус. Људи с јачим социјалним везама су генерално срећнији – каже психотерапеут Жарко Петровић.

Тако да купите данас поклон пријатељу или га изведите на ручак. Осећаћете се добро због тога, обећавамо.

4. Вежбајте

Колико стратегија људи користе да би се осећали боље,да би повећали своје енергетске нивое и смањили тензију? Вежбање је једна од њих.Не мора бити маратхон; једноставна шетња по крају је довољна. Сви знамо да се боље осећамо када изађемо и протегнемо ноге, али увек има начина да то и избегавамо.

Уколико сте код куће, направите времена за пут који не укључује кола , а подразумева ваше ноге. Уколико сте у канцеларији, побрините се да изађете напоље у шетњу током паузе за ручак уместо да поједете сендвиче испред компјутера.

5. Слушање музике

Број два на овом списку најбољих стратегија које људи користе да би се боље осећали је: слушање музике. Музика може да утиче расположење на много начина, али већина људи користи њену моћ да управља нашим позитивним расположењима и то истичу као њен највећи квалитет.

Нарочито волимо чињеницу да наша добра расположења може учинити још бољим. Чак и тужна музика може донети задовољство пошто много људи ужива у контрадикторном миксу емоција које ствара.

6. Планирање

Сећате се детињства када пред Нову годину нисте могли да сачекате тренутак када ће поклони? Задовољство очекивања било је невероватно.Истраживања о психологији среће показују да је очекивање снажна позитивна емоција. Уживамо да очекујемо и да се надамо стварима много више него што уживамо у сећању на њих касније (Ван Бовен & Ашворт, 2007).Тако да, направите план и увек покушајте да имате нешто чему ћете се радовати, ма како мало било.

7. … са пријатељима

Најбоља врста планова је она коју правимо с пријатељима.Нећете само уживати у задовољству очекивања; већ ћете и одржавати пријатељство. Једна студија 8 милиона позива пронашла је, неизненађујуће, да када људи зову једни друге, њихова пријатељства ће врло вероватно преживети.

Уколико вас економска страна тера да правите планове с пријатељима, онда ево једног облика истраживања које је покушало да пронађе монетарну вредност за различите социјалне везе (Паудхави, 2008):

“…корак од “виђања пријатеља И рођака ређе од једном месечно” до “виђања пријатеља или рођака већину дана” сада се процењује да вреди додатних 85 000 фунти годишње по особи”.

Другим речима, морали бисте да зарадите 85 000 фунти (130 000 долара) више годишње да бисте били срећни као и када виђате пријатеље и рођаке скоро сваког дана.

Тако да остајање у контакту с пријатељима није само добро, већ ће вас поштедети труда да покушавате да зарадите више новца на послу.

8. Наведите 3 добре ствари које су данас догодиле

На крају дана, пре него што одете у кревет, проведите неколико минута размишљајући о три добре ствари које су се догодиле тог дана.

Оне не морају да буду нешто изузетно: само три ствари због којихсе осећате мало боље. Такође можете размишљати због чега су се догодиле. У једној студији у оквиру које су људи спроводили ову вежбу, њихова срећа се повећала, а депресивни симптоми су се смањивали у потпуности након шест месеци. Уколико урадите неке од ствари које су овде споменуте, већ имате бар три ствари за своју листу.

9. Вежбајте своје јаке стране

Једноставно речено ово значи да радите ствари у којима сте добри. Шта год то било, људи се најчешће орасположе када раде ствари у којима су добри. Размислите о стварима у којима сте добри: то могу бити социјалне вештине, физичке вештине, спортске вештине или било шта друго. То може бити да некога насмејете или да некоме помогнете.

Затим одвојите мало времена током дана да користите ту вештину. Када људи вежбају своје јаке стране то их чини срећнима.

10. Срећно сањарење

Уколико сте мање радни, а више волите да сањарите, онда је ово активност за вас: весело сањарите током дана. Током дана, наше мисли имају тенденцију да много лутају, али усмеравање тог ума који лута на добар начин може бити добродошло.У овом истраживању о техникама за унапређење живота, позитивно ментално време искоришћено за путовање кроз време показало се као најефикасније.

У студији људи су се враћали у она времена у својим животима која су им причињавала задовољство; моменти испуњени успехом, љубављу и пријатељством.Ум ће се можда побунити, путујући назад до прошлих непријатности или неуспеха, али задржите га у срећном сањарењу за најбоље појачање.Идите, завалите се, и маштајте…

 

Глас јавности/ Дневно.рс/ психотерапеут Жарко Петровић/ од 12.09.2018.

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

5. октобра 1813. непосредно након слома Првог српског устанка једно мало село крај Обреновца заувек се уписало у историју. Нажалост, трагичним догађајем који и данас буди језу.

Lek može da bude i jedan od podtipova kovida 19 – to su šale na njegov račun. Taj "virus" kruži društvenim mrežama i šalje se SMS porukama po celoj planeti – od statusa, komentara, video-klipova, viceva.

  • Најновије
  • Најчитаније

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета

Da li će biti i drugog talasa Korone