Poskupele su karte za koncerte međunarodnih umetnika. Bed Bani, koji ima turneju Most Vonted u Americi, izazvao je burne reakcije fanova koji su protestovali da pojedinačna karta, u zavisnosti od položaja sedišta, košta između 150 i 250 dolara (između 140 i 233 evra).
To nije slučaj samo sa njim. Za koncert najveće američke pop zvezde današnjice Tejlor Svift fanovi su u proseku trošili 245 dolara (230 evra), a cene ulaznica za njen koncert u Beču kretale su se od 69 do 211 evra, ne uključujući VIP pakete. Ulaznice za Tejlorin koncert u Brazilu su trenutno u prodaji, a cene su od 280 evra naviše. Tejlor Svift će zaraditi više od 13 miliona dolara po noći od prodaje ulaznica za koncert na turneji.
Elton Džon je prošle godine zaradio 393 miliona dolara na turneji, što je najviše u 2022. godini koje je neko zaradio na njegovim koncertima. Što se tiče zvezda koje nastupaju u Hrvatskoj, cena ulaznica za koncert Eda Širana kreće se od 74,90 do 129,90 evra.
Prema Polstar-u, cene karata porasle su za 35 odsto od 2019. Ali zašto? Erik Frankenberg, viši analitičar podataka u Bilbordu, naveo je dinamične cene i rastuće tržište preprodaje kao razloge za novi trend.
„Dinamičko određivanje cena je nova strateška praksa izdavanja karata u kojoj cene karata za koncerte rastu na isti način na koji rastu cene avio-karta ili taksija kada je potražnja velika“, rekao je Frankenberg.
"Postoji i mogućnost preprodaje karata. Verovatno se mnogo novca zaradilo na sekundarnom tržištu", dodaje on. Dok su posetioci koncerta očigledno ogorčeni zbog rasta cena karata, Ketrin Ji, izvršni direktor UTA-ine strategije za talente, otkrila je da to ne sprečava fanove da troše novac na karte.
„Kada je ljudima zaista stalo do koncerta, oni će se potruditi da odu na njega. „Ljudi su voljni da potroše novac sa svojih kreditnih kartica, naprave plan raspodele prihoda ili se troše kada su u pitanju koncerti“, rekla je ona.
Za Džema Asvada, izvršnog muzičkog urednika u Varietiju, talas poskupljenja je svojstven današnjoj ekonomiji, a krivica se zapravo ne može snositi na kompanije za prodaju karata, pa čak ni na umetnike. „Svi krive Tiketmaster, Lajv Nejšn i umetnike za ove cene – ali ako je ovo ono što će tržište podneti, šta bi oni trebalo da rade?“ Rekao je.
Takođe, nakon pandemije koja je zahvatila ceo svet i restrikcija koje su usledile, sve više ljudi se odlučuje da ide na koncerte, s obzirom na to da im je tokom pandemije bilo ograničeno. Takva potražnja za aktivnostima na otvorenom stvorila je veliku priliku za umetnike.
Glas javnosti/I01H