Glas Javnosti

Protiv korišćenja veštačke inteligencije: Muzičari odbijaju da potpišu otvoreno pismo

Pop kultura
Autor: Glas javnosti

Među njima su neke od najvećih zvezda današnjice poput Bili Ajliš

Više od 200 muzičkih izvođača potpisalo je otvoreno pismo Društva za prava umetnika sa sedištem u Vašingtonu, kojim se pozivaju tehnološke kompanije da prestanu da koriste veštačku inteligenciju (AI), zbog zabrinutosti u vezi sa njenim uticajem na umetnike i tekstopisce.

U pismu se upozorava da bi neregulisana upotreba veštačke inteligencije u muzičkoj industriji mogla da sabotira kreativnost i potkopa umetnike, tekstopisce, muzičare i nosioce prava.

Neka ne bude zabune

Neka ne bude zabune: verujemo da, kada se koristi odgovorno, veštačka inteligencija ima ogroman potencijal da unapredi ljudsku kreativnost na način koji omogućava razvoj i rast novih i uzbudljivih iskustava za ljubitelje muzike, navodi se u pismu i dodaje da nažalost pojedine platforme i programeri koriste AI na način koji može biti štetan za umetnike.


U pismu se ističe da, kada se koristi neodgovorno, veštačka inteligencija predstavlja ogromnu pretnju sposobnosti umetnika da zaštitite svoju privatnost, identitete, muziku i sredstva za život. Navodi se da neke od najvećih i najmoćnijih kompanija koriste rad umetnika bez njihove dozvole kako bi se AI modeli obučili za stvaranje zvukova koji bi značajno razvodnili honorare koji se plaćaju umetnicima.
Pozivaju se programeri koji rade na AI, tehnološke kompanije i digitalni muzički servisi da se obavežu da neće razvijati ili primeniti tehnologiju, sadržaj ili alate za generisanje muzike koji bi potkopali ili zamenili rad ljudskih umetnika ili tekstopisaca, ili im uskratili pravičnu nadoknadu."
Među potpisnicima pisma su Kejti Peri, Bili Ajliš, Stivi Vonder, Miranda Lambert, Zejn Malik, Noa Kahan, Niki Minaž, Piter Frempton, Smoki Robinson, Džej Boldvin, bend Imagine Dragons i mnogi drugi.



Glas javnosti/D03S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR