-Danas je tek prvi dan pa za početak ništa još ne bih kritikovala. Sačekala bih da mi se slegnu utisci i barem prođe ova prva nedelja pa da vidim kako je moje dete, odnosno moj osmak razumeo mejl od razredne i direktora. Na koji način je sve to razumeo i na koji će se način pripremiti za ove nove obaveze. Potrebno je da mu namestimo sobu koja će biti njegova učionica. Mnogo mu je lakše što ne mora da izlazi i šeta, pa samim tim ima određeno vreme kada ustaje i uključuje se na platformu. U prošla dva, tri meseca sam imala problema sa tim programom i školskom neorganizacijom, jer nisu uspevali da mi pomognu nikako, ali na kraju smo se snašli, promenili šifru i sada sve funkcioniše. Ono što kao roditeli mogu da kažem je da smo sinoć imali veliku raspravu u kući jer su me ove promene dosta uznemirile, za razliku od Đoleta koji sve to posmatra iz nekog drugog ugla. Ja sam dosta nervoznija i nesigurnija od momenta kada su se pravila promenila. Sada se iz dana u dan menjaju i stavljaju neka nova, zbog čega su roditelji zbunjeni. Tu uznemirenost prenosimo i na na-, rekla je Vesna
-Pravi sam primer mame koji se vratio u školske klupe pre 5 godina. Stariji sin Andrija je sada 6.razred i s’obzirom da sam njegovo školovanje preozbiljno shvatila, pratim gradivo iz određenih predmeta, da bih bila u ritmu i mogla da održim kontinuitet. Ne učimo zajedno, a bilo je i toga u prošlosti. Sada ga uglavnom preslišam pred odgovaranje, da bi stekao samopouzdanje. Ako je matematika, ona nam oduzima više vremena jer je preobimno gradivo. Svakako se vidi napredak u osamostaljivanju, to je ono sto me raduje.-, rekla je Sanja Kužet i dodala
-Kada je u njegovom 5.razredu krenula cela ova situacija sa koronom, svim roditeljima je mnogo toga bilo nejasno sa “google ucionicama” koje su bile jedan od vidova nastave. Tada je zapravo pomoć bila praktina – osposobiti tu platformu i objasniti detetu kako da je koristi. Nakon nekog vremena navikli smo se na nastavu i rad od kuće. Ministarstvo prosvete je brzo reagovalo sa programom i deca nisu mnogo izgubila od nastave, što je dobro. Svakako mislim da je deci mesto u školama jer im treba druženje, socijalizacija, nastavnik koji predaje uživo…sada smo se, nažalost, vratili na staro. Želim da verujem i mislim pozitivno da će se naši školarci ubrzo ponovo naći u školskim klupama.-
-Nikša je đak prvak, tako da je za nas škola svakako novi početak. Da ne govorim o okolnostima polaska u školu. Imam dosta razumijevanja u svim okolnostima i situacijama koje ni nas ne zaobilaze. Kao prvačić, nastavu pohađa u školi. Imali smo priliku da budemo u okviru online programa jer je osoba iz okruženja bila zaražena koronavirusom. Iako naše dete nije pokazivalo nijedan simptom, odgovorno smo ga isključili sa nastave na 14 dana. Nije bilo naporno, jer ja nemam posao koji iziskuje striktno radno vreme, zato sam mogla da mu se posvetim i da učmo zajedno. Njemu gradivo ne predstavlja napor, stoga je bilo prilično lako i da napomenem da je trajalo samo 14 dana. Itekako se saosećam sa roditeljima koji imaju stalne poslove, fiksno radno vreme i verujem da im nije lako. Imam jedan stav od pocetka, a to je da moramo biti strpljivi, ovo je viša sila. Moramo imati razumevanja za nastavnike, roditelje, decu i najvažnije je da sačuvamo zdravlje i živce. Ostajte u zdravlju.-
-Naravno da je školovanje deteta jedna od najbitnijih faza u njenom pa i mom zivotu, narocito u samom pocetku. U ovoj situaciji mislim da smo imali srese da prvaci krenu u skolske klupe, da steknu iskustvo odlaska u skolu, skolskog casa, makar i skracenog, da rade sa uciteljicom, uciteljem, da se druze sa vrsnjacima na odmorima , makar i pod maskama…..dragoceno je to a ja kod kuce preuzimam brigu o ostalom.Naravno ako se bude moralo na online i tada cu se truditi da uradim sve sto mogu ali mislim i to znatno otezava skolovanje i roditeljuma i deci a da se ucinak ne moze uopste porediti. Iskreno se nadam da nizi razredi nece morati da predju na online nastavu tj da nece biti ugrozeno zdravlje dece.-, rekla je Ljiljana .
-Ja sam mama dečaka koji je krenuo u prvi razred osnovne škole i devojčice od godinu dana. Trudim se da budem maksimalno savesna i odgovorna što se tiče svih njihovih aktivnosti i obavezica. Konkretno, kada je reč o školi, moram da priznam da baš nekako uživam u tome kada Nikolaju pomažem oko domaćih zadataka. Prisećam se i sama svih tih stvari, kao i pesmica, i to mi probudi neka lepa sećanja. Ja sam jako disciplinovana i pomalo stroga prema njemu što se tiče izvršenja obaveza, s obzirom na to da je Nikolaj dečak. Često se dešava da malkice hoće da zabušava, pogotovo sada tokom nastave u vreme koronavirusa, ali napravili smo takav dogovor da se prvo završe školske obavezice, a da se onda tek može igrati i izaći napolje. Od starta otkako je krenuo u školu radi pod posebnim merama jer je i tada vladala korona, pa se često osetim kao da sedim s njim u školskoj klupi jer se trudim da zaista to ne oseti i izvršava obaveze kao da je normalno stanje u svetu-, rekla je Nikolina.
-Ne pada mi na pamet da se bavim njenim školovanjem. Samo kontrolišem da li sve radi na vreme. Ona se bolje razume u tehnologiju od mene i snalazi se za sad ok. Mada, mislim da je za ovu decu ova godina školovanja izgubljena. Nek’ im je Bog u pomoći pri polaganju prijemnog ispita za srednju školu-, rekla je pevačica.
(Glas javnosti/Nova.rs)