Glas Javnosti

NEUNIŠTIVI ZEKA: Povratak Plejboja na svetsku berzu!

Pop kultura
Autor: Glas javnosti

Iako kao štampano izdanje ne izlazi već pola godine Plejboj je i dalje ostao jedan od najvećih i najprepoznatljivijih brendova na svetu!

Kultni američki magazin za muškarce, "Playboy" (Plejboj), u drugoj polovini marta ove godine, tačnije, na početku pandemije virusa korona, doneo je odluku da ukine štampano izdanje i da pređe na digital. Kako je tada govorio CEO kompanije, Ben Kon, "korona je samo ubrzala već dugo planiranu odluku".

To je bilo dovoljno šokantno za fanove, budući da ovaj časopis u štampanoj formi postoji od 1953. godine, kada ga je osnovao Hju Hefner. Ne samo da je uspeo da podigne list sa čuvenim logoom zeke - na najviši nivo, već je izgradio kompletan brend koji sada obuhvata TV serije, komercijalnu robu, odmarališta, klubove, muzičku kuću.

Najnovija vest je da "Playboy Enterprises", u saradnji sa bankom, traži posebnu firmu za preuzimanje koja će: prikupiti kapital na berzi, preuzeti vlasništvo nad magazinom i uvrstiti akcije. To će biti presedan nakon 9 dugih godina, odnosno od momenta kada je Hefner povukao "Playboy Enterprises" s berze, u transakciji vrednoj 207 miliona dolara.

Uprkos tom potezu, kompanija nije prosperirala. Tiraž je nastavljao da pada, a početkom godine, kako smo već pomenuli, u SAD je prestalo da izlazi štampano Plejboj izdanje, nakon skoro 70 godina. Podsetimo, prvi primerak omiljenog muškog magazina krasila je Merilin Monro.

Posebna firma za preuzimanja prikuplja kapital u početnoj ponudi deonica (inicijalna javna ponuda, initial public offering - IPO), a zatim taj novac koristi za preuzimanje kompanije čijim se deonicama ne trguje na berzi. Takav način izlaska na berzu postao je posebno popularan ove godine, kao alternativa tradicionalnom IPO-u. Ako bi dogovor bio postignut, Plejboj bi došao do novca koji mu treba da bi napredovao.

Kako prenosi Rojters, drugi izvori finansiranja jednostavno nisu bili dovoljni. Inače, najvrednija imovina Plejboja je njegov logotip - prepoznatljivi zec. Kompanija je u poslednje vreme nastojala da bolje iskoristiti potencijal logotipa, pa je tako proširila poslovanje, pokušavajući da se nametne kao lajfstajl brend.

(Glas javnosti/Telegraf)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR