Bivši predstavnik NFL-a Pit Rozel oklevao je da učini bilo šta za poluvreme Superboula 1967. i navodno je rekao da „tada svi idu u toalet“. Međutim na kraju je odobrio nastup tri benda – i započeo prvu eru poluvremena Superboula.
Kolin Đulijani proučavao je istoriju poluvremena Superboula. Kazao je da su u početku gledaoci tokom poluvremena prebacivali kanale, a potom se vraćali na utakmicu kada bi počela. Jako malo ljudi je stvarno tada gledalo poluvreme i gubili su na gledanosti. Naučili su lekciju i odlučili su da pruže šou i u pauzi od utakmice.
Doveli su velika imena. Džeksonov nastup otvorio je vrata drugim zvezdama, poput Dajane Ros, Dženifer Lopez, Šakire, U2 i drugih.
„To je promenilo razmišljanje pop zvezda i velikih muzičara koji su ozbiljno shvatili tu pozornicu“, rekao je Set Dodovski, voditelj u NFL-u.
Onda je, naravno, došlo do kontroverzi kada je Džastin Tiberlejk otkrio grudi Dženet Džekson na otprilike pola sekunde tokom Superboula 2004. godine. Nakon toga NFL je krenuo s umetnicima koje je smatrao više porodično nastrojenim.
Godine 2010. vratili su se velikim pop izvođačima, poput Black Eyed Peasa, Madone, Bijonseji Brune Marsa. Kako su nastupi postajali veći, tako su rasle i cene. Koncerti vredni više miliona dolara zbijeni su u samo nekoliko minuta. Sada takvi nastupi privuku više gledaoca nego sama utakmica.
Glumica Skarlet Johanson za sebe kaže da nije fan sporta, međutim nastupe na poluvremenu obožava.
„Nekako gledate s nervozom i uzbuđenjem. Znate da u svakom trenu nešto može poći po zlu. Zabavno je gledati jer imate očekivanja, a produkcija je tako ogromna i toliko se ljudi okupilo da bi stvorili taj trenutak. Fantastično je“, rekla je glumica.
„Kroz godine i uz tehnologiju, postaje sve bolje i bolje. Tako je uzbudljivo gledati i videti što će sledeće smisliti i ko će nastupiti. To je tako velika stvar“, s njom se slaže i Kris Džener.
Uprkos euforiji oko događaja i višemesečnim pripremama, zabavljači nisu plaćeni za nastup na c, barem ne onoliko koliko inače zarađuju. Naime, dobiju tek određenu svotu koju uslovi sindikat, ali ona je zanemariva prema iznosima koje inače zarade po nastupu.
Pa zašto onda svi žele da nastupaju?
NFL ne štedi na spektaklu. Forbes je naveo da cela produkcija košta oko 10 miliona dolara, a navodno je The Weekend 2021. godine iz svog džepa platio još sedam milliona dolara za šou. Sve se to izvođačima isplati jer je u pitanju jedna od najvećih pozornica u SAD-u, ako ne i u svetu. Gleda ih više od 100 miliona duž cele zemlje, a pregledi na njihovim pesmama dožive ogroman skok.
Glas javnosti/N01S