-Povodom nečasnog i lako utvrdivo, neprofesionalnog gesta Pajkića u odlučivanju o mom projektu “Škartovi” kada je dao najniže moguće ocene za moj scenario čak i u kategorijama koje se tiču mog pređašnjeg rada u kinematografiji, imali smo sastanak sa UO Filmskog centra. Gđa Trivan me je upitala zašto nisam tražio izuzeće Pajkića iz odlučivanja. Naravno, ja polazim od pretpostavke da će članovi komisije svoj posao raditi časno i profesionalno.
Bio sam jednom u komisiji i podržao projekat reditelja sa kojim nisam razgovarao - to je nebitno kada ste profesionalac i ocenjujete isključivo vrednost nečijeg scenarija i veštinu reditelja, smatrao je Dragojević. Međutim..
-No, poučen opaskom Trivan, za konkurs, koji je u toku, zvanično sam, preko advokata, tražio izuzeće Biljane Srbljanović, koja je u više navrata, preko tabloida - bez ikakvog povoda, o meni iznosila najstrašnije uvrede i diskvalifikacije na koje, shodno mom pogledu na svet i domaćem vaspitanju, nikada nisam odgovorio.
Ali sam, zvanično, izrazio sumnju da takva osoba ne može o mojim scenarijima da sudi profesionalno, bez ”upliva”, meni teško objašnjivog, ličnog animoziteta. Ovaj zahtev za izuzećem je odbijen - štaviše, jedan član komisije mi se obratio, izjavljujući da je Filmski centar ovu dilemu izneo pred ostale članove komisije, stavljajući ih u neprijatan položaj, umesto da o tome odlučuje pravna sluzba FCS, začuđen je Dragojević, koji nije odustao od tužbe protiv njih, jer su mu prekršili prava. On će insistirati da se glasanje predoči javnosti, a da se sudu dostavi i dokument sa ocenama koje su mu članovi ovog tela dali, kao i da se na sudjenju pojave svedoci.
Naime, procedura pri organizaciji i pripremi filmskih projekata je takva da se računa samo novac sa konkursa Filmskog centra. Bez toga nema koprodukcija, kratko je objasnio Dragojević zašto nije snimio ništa godinama.
(Glas Javnosti/N.G.)