Naime, reditelj Balša Đogo saopštio je da je snimanje “Košara” prekinuto i da su producenti pokušali da izvrše pritisak na njega kako bi promenio scenario i ubrzao rad, na šta on nije pristao.
Iste večeri producenti su se oglasili i saopštili da Đogo više nije reditelj “Košara”. Od tada traje medijski sukob koji će pokušati da reši Filmski centar Srbije na medijaciji koja bi trebalo da počne u utorak.
Ovim povodom na društvenim mrežama oglasio se Srđan Dragojević, koji kaže da je kobna greška što su umesto nekog reditelja koji ce da film i seriju "istambura" izabrali Balšu Đoga.
Njegovo objašnjenje prenosimo u celosti:
“Posto se toliko piše oko prekidanja snimanja filma "Košare", voleo bih da, zbog svog prijatelja Balše Đoga, iznesem sopstveno viđenje "problema" koji je nastao između producenata i njega, Autora. Zapravo, može se reći, nije tu niko kriv!
Radi se o dva dijametralno suprotna viđenja filma i filmske umetnosti. O dva suprotstavljena Svetonazora.
Naime, mladi ali promućurni producenti su dobili ideju da je film o "Košarama" u epohi svinjske hunte, epohi kiča, lažnog i lukrativnog patriotizma - siguran "zgoditak" i garantovan prolazak na fondu Filmskog centra!
I - Dobro su to procenili, zbog svih mogućih staro i novo-radikalskih osujećenja oko nikada ostvarene granicne fantazmagorije "Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica" i naknadnog "trijumfa" nad Hrvatima, Bošnjacima, Albancima- ali ovaj put, na filmskom platnu!
Pošto su na konkursu prošli, verovali su da su ostvarili "jack-pot". Snimiće, "nešto", poput onog "nešto" po imenu Nemanjići, publika ce malo gunđati zbog lošeg kvaliteta ali će se oni, iz čitave "biznis operacije" lako izvući, sa po stotinak hiljada eura u džepu jer stvar će, kao što je kod nas običaj, biti veoma brzo zaboravljena...Onda čine, po njih, Kobnu grešku!
Umesto nekog reditelja koji ce da film i seriju, kak mi velimo "istambura", "ispoliva", ne mešajuci se puno u sopstveni posao, angažovali su - Balšu Đoga. Našeg Bakija.
Čoveka koji je umetnik od integriteta, velikog srca koji je uvek, i kao pomoćnik režije, spreman da za tuđi film - "Pogine"!
A kako tek neće - Za Svoj film!?
Film koji se bavi temom, Balši veoma važnom. Balša je učesnik rata, jedan od najvećih Rodoljuba koje poznajem. I zato, Balša je odbio da seriju i film "ispoliva", uzme honorar i - ide dalje.
Kakva tragična greška dvojice promućurnih momaka!
"Kako to-kako to?" kako bi rekao eminentni Vojko V. Sve smo uradili, prošli na "foru", dobili "jack-pot" kad ono - Šipak.
Jer mladi, promućurni momci nemaju pojma da, ako hoćeš da napravis dobar film, moraš mnogo toga da žrtvuješ. Da zaboraviš na novac, honorar, profit.
Pravljenje dobrog filma je - Žrtvovanje. U svakom smislu. Usuđujem se da upotrebim još jedan izraz, to je, zapravo - Pokora. Samo tako će gledaoc osetiti energiju filmskih slika, muku i dilemu autora, sva njegova žrtvovanja, neprospavane noći, osamnaestočasovno radno vreme, gde čitava ekipa diše kao jedan, verujući da svi zajedno streme ka tom - Višem cilju. Filmu.
Zato ovde, šta god odluci "medijacija" filmskog centra, niko kriv nije. Jer - To je taj nepremostiv jaz između "Fore" i "Pokore"”- napisao je Dragojević.
On je nakon toga postavio i zvanična dokumenta u vezi sa filmom koja je prethodno objavio Balša Đogo.