Loši menadžeri, koji svojim ponašanjem stvaraju toksičnu atmosferu, su čest problem. Studija CareerBuilder-a, kako navodi Forbes, ukazuje na to da skoro 60% menadžera nije prošlo adekvatnu obuku za svoje pozicije. Ovo može rezultirati nedostatkom liderskih veština i negativnim uticajem na zaposlene.
Evo nekoliko uobičajenih problema s kojima se zaposleni mogu susresti i saveta kako ih rešiti:
Osećaj nesposobnosti: Ako menadžer postavlja nerealna očekivanja ili vas krivi za stvari izvan vaše kontrole, važno je oceniti situaciju i komunicirati neobučenost u određenim aspektima posla.
Mikromenadžment: Ukoliko menadžer neprestano zahteva izveštaje ili komunikaciju, postavljanje jasnih granica i definisanje očekivanja može pomoći. Takođe, redovni sastanci za izveštavanje o radu mogu smanjiti potrebu za konstantnim nadzorom.
Neprijateljski odnos sa menadžerom: Ako postoji lična neslaganja s menadžerom, pokušajte pronaći zajedničke interese ili teme za razgovor kako biste poboljšali komunikaciju.
Favorizovanje određenih zaposlenih: Ako menadžer favorizuje određene članove tima, fokusirajte se na vlastiti rad i uspehe. Zabeležite svoja dostignuća za buduće evaluacije.
Lenjost menadžera: Ako menadžer izbegava svoje obaveze, komunicirajte kako to utiče na vaš rad i predložite moguća rešenja.
Menadžer kao lični asistent: Ako se očekuje da obavljate zadatke koji nisu u opisu vašeg posla, razmislite o traženju nove pozicije gde će vaše veštine biti adekvatno iskorišćene.
Neslaganje sa novim menadžerom: Rad s novim menadžerom zahteva vreme i adaptaciju. Komunicirajte otvoreno o svojim potrebama i budite fleksibilni u pristupu.
Ovi saveti mogu vam pomoći da se efikasnije nosite s izazovima u radnom okruženju i unapredite svoje profesionalne odnose.