Šta ako osetite vibracije, neuravnoteženo sagorevanje ili povećanje obrtaja?
U svakom slučaju, ako osećate da vaš motor radi neravnomerno, potrebno je da potražite pomoć od mehaničara, piše HAK Revija.
Kada motor radi u praznom hodu, očekuje se da radi glatko i ravnomerno. Ali šta ako osetite vibracije, neuravnoteženo sagorevanje ili povećanje obrtaja?
U praznom hodu, automobili rade oko 700-800 obrtaja. Moći ćete sami, iz iskustva, da procenite kada vaš motor ne radi kao obično.
Ovo je obično simptom nekog problema, i to kog? Kod benzinskih motora, to mogu biti istrošene svećice, koje će otežati paljenje smeše u cilindrima. Takođe su mogući problemi sa ožičenjem svećica ili neispravnim instalacijama.
Jedan od mogućih uzroka su prljavi mlaznici goriva i začepljen filter za vazduh. Neispravan ventil za protok vazduha takođe bi mogao biti jedan od uzroka.
Neravnomerni rad motora je moguć i zbog vakuuma u sistemu za dovod vazduha i goriva do motora, zbog habanja ili oštećenja).
Nakon promene zupčastog kaiša, može se desiti da nije savršeno poravnat i da rad ventila nije sinhronizovan.
Sve to smanjuje kompresiju i rezultira neoptimalnim radom motora u praznom hodu. Slični problemi mogu se javiti i zbog istrošenog zupčastog kaiša.
Na kraju, mogu postojati problemi sa vremenom paljenja smeše, što će prouzrokovati grublji rad motora ili gašenje. U svakom slučaju, ako osetite da vaš motor radi neravnomerno, trebalo bi da potražite pomoć mehaničara.