Više vodećih svetskih agencija, uključujući Reuters i Associated Press (AP), izvestilo je o masovnom koncertu hrvatskog pevača Marka Perkovića Tompsona, održanom na zagrebačkom Hipodromu, koji je okupio, prema tvrdnjama organizatora, više od 500.000 ljudi.
U izveštajima se Tompson opisuje kao kontroverzni nacionalistički izvođač čiji su nastupi u prošlosti zabranjivani u više evropskih zemalja zbog povezanosti sa ikonografijom i retorikom ustaškog režima iz perioda NDH.
Strani mediji navode da su uprkos formalnoj zabrani organizatora, pojedini učesnici koncerta viđeni kako koriste ustaški pozdrav, što je u Hrvatskoj protivzakonito. Zabeleženo je i isticanje simbola koje mnogi tumače kao pozivanje na ideologiju iz Drugog svetskog rata, iako je Tompsonov tim tvrdio da takvo ponašanje neće biti tolerisano.
Na kraju koncerta Tompson je održao govor u kojem je pozvao na „zajedništvo“ i poručio da je Hrvatska „u pravim rukama“. U tom trenutku, iznad Hipodroma su dronovima ispisane reči „Oluja 95“, dok je iz zvučnika pušten govor Franje Tuđmana uoči pesme „Oluja“.
Ovakav performans izazvao je brojne reakcije, posebno zbog simbolike povezane sa proterivanjem Srba tokom vojne operacije „Oluja“ 1995. godine, koju deo hrvatske javnosti slavi kao čin oslobađanja, dok je za druge ona simbol velikog stradanja i egzodusa.
Nekadašnja hrvatska premijerka Jadranka Kosor kritikovala je koncert poručivši da su "država i grad stavljeni u službu jednog čoveka“. Istovremeno, brojni svetski dopisnici izveštavali su da bi zbog poruka sa koncerta moglo doći do diplomatskih reakcija i slanja nota iz ambasada.
Navodi se i da su visoki zvaničnici HDZ-a prethodno razgovarali s Tompsonovim timom, tražeći da se izbegnu poruke koje asociraju na NDH i ustaštvo, te da koncert bude posvećen braniteljima, veri i domovini, bez izazivanja kontroverzi.
Brojni analitičari upozoravaju da ovakav koncert, iako zakonski dozvoljen kao javni skup, nosi duboko polarizujuću poruku, posebno ako se u publici toleriše ekstremna ikonografija. U kontekstu sve izraženije netolerancije u regionu, ovaj događaj izazvao je posebnu pažnju, ne samo regionalne, već i međunarodne javnosti.
Glas javnosti/D03S