Aitana, prvi španski model koji je stvorila veštačka inteligencija, rođena je usred teškog perioda. Prošlog leta, Ruben Kruz, njen dizajner i osnivač agencije The Clueless, prolazio je kroz težak period jer nije imao mnogo klijenata.
„Počeli smo da analiziramo kako radimo i shvatili smo da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema koji su van naše kontrole. Često je to bila greška uticajne osobe ili modela, a ne zbog problema sa dizajnom“, rekao je Kruz.
Zato su odlučili da kreiraju sopstvenog influenserku koju će koristiti kao model za brendove koji su ih kontaktirali.
Stvorili su Aitanu, bujnu 25-godišnju rozekosu devojku iz Barselone čiji je fizički izgled blizu savršenstva. Virtuelni model može da zaradi i do 10.000 evra mesečno, prema rečima njenog kreatora, ali prosek je oko 3.000 evra.
„Uradili smo to da bismo mogli bolje da živimo i da ne zavisimo od drugih ljudi koji imaju ego, koji imaju manije ili koji samo žele da zarade mnogo novca pozirajući“, kaže Kruz.
Ona zarađuje nešto više od 1.000 evra po reklami, a nedavno je postala zaštitno lice Big kompanije za sportske opremu, i kao da to nije dovoljno, postavlja svoje fotografije u donjem vešu na Fanvue, platformu sličnu OnliFansu
Za samo nekoliko meseci uspela je da pridobije više od 121.000 pratilaca na Instagramu, a njene fotografije dobijaju hiljade pregleda i reakcija. Ona čak prima privatne poruke od poznatih ličnosti koje nisu svesne da ona nije stvarna osoba.
"Jednog dana, poznati latinoamerički glumac poslao je poruku da je pozove da izađu. Ovaj glumac ima oko 5 miliona pratilaca i neki iz našeg tima su gledali njegove TV serije kada su bili deca", kaže Kruz.
„Nije imao pojma da Aitana ne postoji“, dodaje on.
View this post on Instagram
Svake nedelje tim agencije ima sastanak kako bi kreirao Aitanin život. Oni odlučuju šta će raditi tokom nedelje, koja mesta će posetiti i koje fotografije će biti postavljene kako bi nahranile pratioce koji žele da znaju o njoj.
Ali nema fotografisanja, nema promene garderobe, samo mešavina stručnjaka za veštačku inteligenciju i dizajn koji koriste Photoshop kako bi modelu omogućili da provede vikend u Madridu.
"U prvom mesecu smo shvatili da ljudi prate živote, a ne slike. Pošto ona nije živa, morali smo da joj damo malo stvarnosti kako bi ljudi mogli da se na neki način da se povežu s njom. Morali smo da ispričamo priču", kaže grafički dizajner.
Zato Aitana, za razliku od tradicionalnih modela čije se ličnosti obično ne otkrivaju kako bi mogle da budu „prazno platno“ za dizajnere, ima veoma izraženu „ličnost“.
Stvorena je kao fitnes entuzijasta, odlučna i kompleksnog karaktera. Na svom sajtu sebe definiše kao otvorenu i brižnu.
View this post on Instagram
„Mnogo se razmišljalo o Aitani. Stvorili smo je na osnovu onoga što društvo najviše voli. Razmišljali smo o ukusima, hobijima i nišama koje su u trendu poslednjih godina“, objašnjava Kruz.
Nakon analize trendova, shvatili su da se orijentalna kultura poslednjih godina veoma evropeizovala, pa su to pokušali da uhvate u njenu ružičastu kosu i gejmersku stranu.
Aitana je bila toliko uspešna da su njeni dizajneri već kreirali drugi virtuelni model po imenu Maia, „malo stidljiviju“. Ni imena nisu izabrana nasumično, oba sadrže akronim za veštačku inteligenciju (AI).
Agencija veruje da bi to moglo da pomogne u snižavanju tržišnih cena i da podstakne male kompanije koje ne mogu da priušte velike reklamne kampanje.
Međutim, inicijativa nije bez svojih kritičara. Mnogi su zabrinuti da bi nerealno savršenstvo modela može uticati na mlađu generaciju da postane opsednuta postizanjem takvog savršenstva.
Postoje i kritike na račun visoko seksualizovane slike kreiranih modela. Na šta iz agencije odgovaraju da jednostavno prate estetiku koju su već kreirali pravi influenseri i sami brendovi.
„Ako ne sledimo ovu estetiku, brendovi neće biti zainteresovani. Da biste promenili ovaj sistem, morate promeniti viziju brendova. Svet je generalno seksualizovan", rekao je Kruz.