Rover agencije NASA prikupio drugi uzorak kamena s Marsa! Naučnici tvrde da uzorci otkrivaju potencijalno nastanjivu održivu okolinu (VIDEO)

Svet

Rover Perseverance agencije NASA uspešno je uzeo drugi uzorak stene s Marsa i izvršio prvu analizu, objavila je ta američka svemirska agencija.

Uzorci su „verovatno vulkanski s naznakama soli u kojima su možda mehurići drevne vode“, objavila je u petak na Tviteru NASA, prenosi N1.

Ken Farli, naučnik uključen u projekat, kaže da uzorci „otkrivaju potencijalno nastanjivu održivu okolinu“.

„Velika je stvar da je voda tamo dugo bila“, navodi se u saopštenju Farli.

Perseverance je u ponedeljak uspešno prikupio prvi uzorak, nazvan Montdenier, stene s Marsa. Uzorak je sigurno spremljen u kontejner i biće vraćen na zemlju.

Drugi uzorak, Montagnac, uzet je s iste stene dva dana kasnije.

Prvi pokušaj bušenja propao je u avgustu. Prema NASA, tehnologija rovera savršeno je tada funkcionisala, ali stena nije bila dovoljno čvrsta, te su izvučeni samo prašnjavi fragmenti koji nisu mogli popuniti epruvetu za uzorak.

Perseverance je sleteo na Mars krajem februara, nakon što je prošao razvojni program od osam godina koji je koštao 2.5 milijardi dolara.

(Glas javnosti/N1)