Glas Javnosti

PUTIN VRAĆA OPLJAČKANO (ČETVRTI DEO)

Vesti
Autor: Glas javnosti

Koje su šanse Putina da se izbori sa gigantima koi sebe nazivaju multinacionalnim kompanijama. Multi - multi su duboko zašli u Rusiju i debelo se povezali sa ruskim multi-multima i dobro se nagojili, a zna se da dok debeli smrša- mršav umre!

Donosimo spisak i karakteristike svetskih kompanija koje su podigle Hitlera, podigle pa
oborile. Iste kompanije i danas zavrću ruke celom svetu, a sekundanti su im japanske harakiri
kompanije. Staljin i Mao Cedong nisu uspeli , sad je red na Putina i SI Đinpinga da spašavaju sebe i ostatak sveta od američko – evrounijatskih SS kauboja.

Niko od velikih prohitlerovskih kompanija koje su radile za Nemačku vojsku, na ovaj ili onaj
način, nije dao ni čitulju za milione pobijenih ruskih ljudi u drugom svetskom ratu. Sav evropski biznis je radio za Hitlera, a uporno pevaju da nisu oni ništa krivi, to je Adolf palio SSSR.


IZVOR: Usutpljena fotografija / Koka kola i nemački vojnici

Sedamdeset godina kasnije rade to isto, ovog puta za drugog gazdu koji se zove NATO. Kidaju Rusiju metodom prljavog boksera koi udara ispod pojasa. Izvolite dobri ljudi i pogledajte svetionike zasranih kompanija koje umesto mokraće nude svetu prevaru koju su nazvali- Koka Kola uz obaveznu demokratiju!

Poznate kompanije koje su sarađivale sa nacističkom Nemačkom⁠⁠:

Ford

Proizvođač automobila Henri Ford bio je legendarni antisemita i jedan od najpoznatijih Hitlerovih pristalica van Nemačke. Henri Ford je 1938. godine dobio Veliki krst nemačkog orla, najvišu nagradu nacista za strance, za zasluge Trećem rajhu.

Mercedes-Benz

Firerova omiljena limuzina Svetski poznati proizvođač automobila Dajmler-Benc se do ušiju
uprljao saradnjom sa nacistima. Adolf Hitler je imao mnogo dobrih domaćih automobila, ali je
najviše voleo Mercedes-Benz Grosser 770K 150, napravljen specijalno za njega. I drugi
nacistički bosovi, kao i vođa italijanskih fašista Benito Musolini, takođe su voleli ovu marku automobila. Tokom ratnih godina, koncern Mercedes-Benz je bio najveći dobavljač vojne mopreme, kao i pogonskih jedinica za avione, tenkove, pa čak i podmornice.


IZVOR: Ustupljena fotografija / Kompanije koje su radile za Hitlera

Koka-kola i Fanta

Postale su nezvanično piće nacističke Nemačke. Dakle, 1941. godine, kada je Nemačkoj ponestalo specijalnog sirupa za pravljenje Kole, ( kompanija nije mogla da kupi sirup od svog američkog ogranka). Posebno za naciste, kompanija je izmislila novo piće: voćnu soda vodu, nazvanu Fanta. Koka-Kola je bila generalni sponzor Olimpijskih igara u Berlinu 1936. godine.

IKEA

Godine 1994. je otkriveno da je legendarni osnivač kompanije "Ikea" Ingvar Kamprad bio član
pro nacističke organizacije od 1942. do 1945. godine. Prikupljao je donacije za stranku. Ingvar
Kamprad je kasnije potvrdio tačnost ove informacije i rekao da se gorko kaje zbog ove epizode
​​svoje biografije.

Simens

Simens AG je učestvovao u proizvodnji raketa V-1 i V-2, a takođe je razvio model krematorijuma
za koncentracione logore Aušvic-Birkenau. Tokom rata, Simens je koristio ropski rad ratnih
zarobljenika i zatvorenika koncentracionih logora za izgradnju gasnih komora u kojima su potom ubijani radnici i njihove porodice.


IZVOR: Ustupljena fotografija / Nacisti u uniformama kompaniej Hugo Boss

BMV

BMV je priznao da je tokom rata koristio 30.000 prinudnih nekvalifikovanih radnika. Ovi ratni zarobljenici, prinudni radnici i zatvorenici koncentracionih logora proizvodili su motore za Lufthafe. Tokom rata, BMV se koncentrisao isključivo na proizvodnju aviona i motocikala, bez pretenzija na bilo šta osim na snabdevanje nacista vojnim vozilima.

Nestle

Nestle je pružio novčanu pomoć nacističkoj partiji u Švajcarskoj 1939. godine, dobivši unosan
ugovor za snabdevanje čokoladom čitave nemačke vojske tokom Drugog svetskog rata. Kompanija je priznala da je 1947. godine stvorila veliku kompaniju koja je koristila prinudni rad tokom ratnih godina.

Hugo Boss


Fabrika Hugo Bos je šila uniforme po narudžbini nacističke države, što je nesporno dokazano. Sam Hugo se pridružio NSDAP-u 1930. godine i aktivno je sarađivao sa režimom. Od 1940. godine fabrika je koristila prinudni rad ratnih zarobljenika i logoraša. Posle Drugog svetskog rata Hugo Bos je ocenjen kao Hitlerov saučesnik, a njegova kompanija je morala da plati kaznu od 80.000 maraka. Hugo je umro 1948. godine, a njegova deca i unuci danas upravljaju fabrikom.

Oreal

Oreal priznaje da je Eudžin Skuler, osnivač kompanije, bio fašista. Bio je i član La Kagoulea, koji je podržavao Višijev režim, i bio je nasilna, profašistička i antikomunistička organizacija.

Adidas i Puma

Braća Adolf i Rudolf Dasler, osnivači brendova Adidas i Puma, bili su tvrde pristalice nacizma, članovi NSDAP-a, Rudolf je čak otišao na front.

METRO

Osnivač Metro grupe (lanac prodavnica Metro) Oto Bejshajm je služio u elitnoj SS jedinici, Leibstandart Adolf Hitler, koja je bila pod ličnim patronatom Adolfa Hitlera. Članovi Lajbstandarta služili su kao lična podrška najviših činova Trećeg rajha. Beisheim se smatra jednim od najbližih Hitlerovih biznismena.

Šanel


Koko Šanel, je mnogo sarađivala sa nemačkom vladom tokom rata. Prema rečima istoričara, ona
ne samo da je snabdevala Nemce insajderskim informacijama iz Francuske, već je bila i
zvanično uvrštena u nemačke obaveštajne službe, imajući zaslugu za više desetina uspešno
obavljenih špijunskih misija. Na kraju rata, Šanel se podsetila svih njenih kontakata sa
Nemcima. Označena je kao saučesnik fašista, optužena je za kolaboraciju i uhapšena. Godine
1944, po savetu Čerčila, puštena je na slobodu, ali pod uslovom da napusti Francusku. Šanel je
morala da ode u Švajcarsku, gde je živela do 1953. godine.

Dženeral Motors i Dženeral Elektrik


Podružnica Dženeral motorsa u Nemačkoj pripadala je Opelu. Fabrike ove kompanije
proizvodile su oklopna vozila Rajha, kao i 50% pogonskih jedinica bombardera Junkers-88.
Godine 1943. nemačka podružnica Dženeral motorsa je razvila i počela da proizvodi motore za
Meseršmit-262.

IBM

IBM je vršio specijalna naređenja za naciste da sastave mašine pomoću kojih bi mogli da nadgledaju sve, od zaliha nafte i rasporeda vozova do logora smrti, bankovnih računa i pojedinačnih žrtava genocida.

Bajer

Neposredno pre izbijanja Drugog svetskog rata, Bajer je postao deo konglomerata IG Farben – koji je, zauzvrat, bio jedan od glavnih „investitora“ nacističkog režima. Kao deo IG Farbena, Bajer
je učestvovao u proizvodnji ciklona B, hemijskog jedinjenja koje se koristi u gasnim komorama
logora smrti. Kompanija je takođe platila Josefu Mengleu da napravi medicinska otkrića u oblasti smrtonosne torture.

Allians

Allians se smatra dvanaestom najvećom kompanijom za finansijske usluge na svetu. Nije iznenađujuće da je, osnovan 1890. godine u Nemačkoj, bio najveći tamošnji osiguravač kada su
nacisti došli na vlast. Kao takva, brzo se našla upletena u mahinacije sa nacističkim režimom. Pored toga, kompanija je blisko sarađivala sa nacističkom državom u praćenju polisa životnog osiguranja nemačkih Jevreja poslatih u logore smrti.

Krup

Tokom Drugog svetskog rata, Krup je postao glavni vršilac vojnih naređenja iz Hitlerove Nemačke, proizvodeći tenkove, samohodnu artiljeriju, pešadijske kamione i izviđačka vozila.
Iako je, prema odluci Konferencije na Jalti i Potsdamu, koncern bio podložan potpunom uništenju, on je, poput ptice feniks, ponovo rođen, a već 1951. Krup je pušten na slobodu i vraćeno mu je celokupno bogatstvo. 1999. godine, Krup se spojio sa drugim nemačkim gigantom Tisen AG i sada je njihova kompanija Tisen - Krup AG vodeći proizvođač čelika u svetu. I... ko se sada seća stranica istorije koncerna obojene saradnjom sa nacistima?

Kodak

Kada pomislite na Kodak, vaš um odmah dočara slike idiličnih porodičnih fotografija i snimljenih kaubojskih filmova sa Džon Vejnom, ali ono što zaista treba da imate na umu je prinudni rad koji je korišćen u nemačkoj podružnici kompanije tokom Drugog svetskog rata. Kodakove filijale u neutralnim evropskim zemljama su poslovale sa nacistima, obezbeđujući im i tržište za njihovu robu i vrednu stranu valutu.


IZVOR. Ustupljena fotografija / Tojotin model amfibije.
 

Folksvagen

Tokom Drugog svetskog rata, fabrika Folksvagena je prešla na proizvodnju vojne opreme. Na
zvaničnom sajtu kompanije navodi se da je korišćen rad 20.000 prisilnih radnika, ratnih zarobljenika, a kasnije i logoraša.

Nivea

Kozmetička kompanija Nivea aktivno je snabdevala Vermaht proizvodima za ličnu higijenu i time se obogatila. Za razliku od drugih kompanija, oni nisu sarađivali sa režimom, već su radili prihvatljive poslove zarad poslovnog opstanka. Prvo je jevrejsko rukovodstvo bilo prinuđeno da napusti kompaniju zatim su u reklamama počeli da prikazuju samo plavuše svetle puti kako ne bi bili zabranjeni.

Šta su japanski automobilski brendovi proizvodili tokom Drugogsvetskog rata:

Micubiši

Micubiši brodogradnja je bila gigantskih razmera. Kompanija je učestvovala u programu izgradnje jedinstvenih superratnih brodova klase Jamato. Brodogradilište u Nagasakiju je 1937. dobilo narudžbinu za izgradnju drugog broda u seriji, nazvanog Musaši ( Mijamoto Musaši samurajski mačevalac). Izgradnja je praćena neviđenim bezbednosnim merama i odvijala se u atmosferi apsolutne tajnosti.


Od 1940. do 1945. godine u fabrikama Micubiši je napravljeno 3.879 čuvenih aviona Zero, a još
6.500 aviona je napravljeno po licenci Nakadžima. Pored borbenih aviona, Micubiši korporation je postao glavni dobavljač bombardera za mornaricu.

Za razliku od brodogradnje i proizvodnje aviona, japanska tenkogradnja je na globalnom nivou bila među zaostalima, iako je nesumnjivo imala svoja dostignuća. Kompanija Micubiši je postala simbol oklopnih vozila „Zemlje izlazećeg sunca“. Tokom rata Micubiši je koristio prinudni rad. Među radnicima su bili saveznički ratni zarobljenici, kao i kineski i korejski državljani. Po završetku rata 1946. godine, pod pritiskom saveznika, reorganizovana je holding kompanija Micubiši Honsja. Umesto jedne kompanije pojavile su se 44 samostalne kompanije.
 

Tojota


Tokom Drugog svetskog rata, Tojota je skoro u potpunosti prešla na proizvodnju vojnih proizvoda.
Tojota je zauzela nišu proizvodnje lakih oklopnih vojnih vozila. Zbog oskudne baze resursa i akutnog nedostatka sirovina za proizvodnju komponenti i sklopova vojne opreme u Japanu , vojni kamioni su se pravili u jeftinim verzijama, na primer, sa jednim farom. Godine 1943-1944. Fabrike kompanije proizvodile su kopnene i amfibijske kamione i terenska vozila.

Mazda


Tridesetih godina prošlog veka kompanija je počela da proizvodi tricikle, koji su u velikoj meri kopirali strane modele. Slična vozila su isporučena japanskoj vojsci tokom Drugog svetskog rata.

Honda

Kompanija Tokai Seiki (u vlasništvu Soiširo Honda) stavljena je pod kontrolu Ministarstva
trgovine i industrije na početku Drugog svetskog rata. Honda je pomogla raznim kompanijama da
automatizuju proizvodnju propelera za vojne avione.


U tekstu smo naveli samo mali deo poznatih svetskih a gigantskih kompanija koje su bile u službi Nemačke i Japana i doprinele stradanju vojnika i civila savezničkih zemalja, pre svega SSSR-a. Gotovo svi su preživeli smrt Hitlera i brzinom munje se ušunjale u kupleraj novih - starih gazda.

U sledećem nastavku čitajte kako su se u vreme Gorbačova i Jeljcina pretvorili u picajzle i uvukle u moderne gaće "Hugo Boss" i posisali mnogo ruske krvi a onda se pojavio On - Vladimir Putin.

AUTOR:  Vlastimir Ninin

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR