Pod pojmom surove klime mislimo na ekstremne vrućine koje su na tom području usled klimatskih promena dodatno pogoršane. Tamo se protiv vrućina bori se na razne načine, a jedan od njih je i bojenje asfalta. Naime, crna boja doprinosi jačem zagrevanju, pa su tako i asfaltirane površine u gradskim zonama odgovorne za dodatno povećanje temperature.
U Dohi su zato odlučili da primene inovativne tehnologije. Jedna od njih je i plavi asfalt, odnosno 1 mm debeli premaz plave boje koji omogućava da se smanji temperatura površine za do 20 stepeni, navodi Qataraliving. Prvih 200 metara korišćeno je kao svojevrsni eksperiment u kom su senzori tokom 18 meseci pratili promenu temperature. Temperatura je s maksimalnih 69 pala za više od 10 stepeni.
After Red, it is Blue, Doha Peeps! Part 1 #blueroad @ILQLive #roadsinqatar pic.twitter.com/MA5eZK1ujd
— Jeslyn James-Jeramy (@jeslyn_james) August 19, 2019
Zanimljivo je da u Dohi ne staju na plavoj boji, koja se koristi još od 2019. godine. Postoji i „crvena ulica“ na području parka Al Bidda, koji je trenutno u funkciji tzv. zone za navijače, piše ilovequatar. Ljubičasti park, tačnije pešačka cesta, nalazi se u sklopu Katara Hills parka, jednom od popularnijih turističkih destinacija u Dohi. Ovde je i zabeležen značajan pad temperature, sa 69 na ispod 55 stepeni. U Dohi postoje i saobraćajnice obojene u zeleno, koje nisu imale značajan efekat manjeg zagrevanja.
Pogledajte test merenja temperature na različitim bojama asfalta.