Glas Javnosti

VAŽNO JE DA ODLUČITE NA MIRU: Zašto treba da uradite "za i protiv" listu pre donošenja poslovnih odluka?

TREBA ZNATI
Autor: Glas javnosti

Izrada "za i protiv" lista je jedna od prokušanih metoda za probijanje leda kad odlučivanje zapne. Bilo da je reč o poslovnoj ili životnoj odluci, argumenti za ili protiv poređani u dve kolone mogu vam otovoriti oči i pomoći da donesete odluku.

I to je to, naizgled. Kanadski milijarder i filantrop Simor Šulič (Seymour Schulich) u svojoj knjizi "Get Smart: Life and Business Lessons" donosi svoju metodu. Umesto da samo izbroji argumente za i protiv, Šulič im dodeljuje vrednost po važnosti.
Na listu papira navedite sve pozitivne strane pitanja kojim se bavite, a zatim svakom argumentu dodelite ocenu od nula do deset - što vam je argument važniji, tim veću ocenu dobija. Na drugom listu papira navedite sve negativne argumente i ocenite ih od nula do deset - ali u ovom slučaju je deset veoma negativna ocena.
Ako je pozitivan rezultat barem dvostruko veći od negativnog, učinite to, štagod to bilo. Ako pozitivan rezultat ne pretegne nad negativnim s najmanje dvostruko više bodova, odustanite, ili barem dobro promislite.
Šulič je možda malo nemilosrdan u ovoj metodi odlučivanja, mnogima bi verovatno bilo dovoljno da pozitivne strane odluke prevladaju bilo kakvom većinom. Međutim, valjda čovjek koji je u karijeri zaradio milijarde (te podelio stotine miliona dolara akademskim institucijama i talentovanim studentima) zna o čemu piše.


Glas javnosti/ G02S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR