Glas Javnosti

Kašika koja menja ukus hrane: Japanci počeli sa prodajom

TREBA ZNATI
Autor: Glas javnosti

Japanski proizvođač pića Kirin Holdings počinje da prodaje elektrificirane kašike za koje naučnici tvrde da promovišu zdravu ishranu poboljšavajući slane ukuse bez dodavanja soli.

Lansiranje tog proizvoda u ponedeljak je prva komercijalizacija tehnologije koja je dobila prošlogodišnju Ig Nobelovu nagradu za neobičnu nauku.

Kirin će u junu u japanskoj prodavnici prodavati samo 200 električnih kašika po ceni od oko 117 evra i ograničenu količinu, ali se na kraju za pet godina u svetu neće prodati milion primeraka. Prodaja u inostranstvu počeće sledeće godine.

Plastična i metalna kašika razvijena je u saradnji sa profesorom Univerziteta Meiji Homei Miiashita, koji je prethodno pokazao kako električni štapići za jelo poboljšavaju ukuse, u ovom slučaju utisak slanosti.

Kirin, kompanija koja pokušava da uđe u oblast zdravlja prodajom pića, tvrdi da je ova tehnologija posebno važna za Japan jer tamo odrasla osoba u proseku dnevno konzumira 10 grama soli, što je duplo više od preporuke Svetske zdravstvene organizacije.


Prekomerna konzumacija soli povezana je sa visokim krvnim pritiskom, moždanim udarom i drugim bolestima.

- Japan ima kuhinju koja favorizuje slane ukuse, rekao je istraživač Kirina Ai Sato.

- Japanci u celini moraju da smanje unos soli, ali može biti teško napustiti naše navike u ishrani.

- To nas je dovelo do razvoja ove električne kašike, rekla je ona.

Kašika je teška oko 60 grama i radi na punjivu litijumsku bateriju.


Glas javnosti/B06S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR