To može naneti ogromnu štetu živom svetu Crvenog mora, fabrikama za desalinizaciju i međunarodnim rutama transporta.
Pobunjeni Huti, koji kontrolišu područje na kojem se brod nalazi, odbili su zahtev inspektora UN za pristup brodu.
Prema navodima, morska voda je ušla u strojarnicu, koja nije održavana više od pet godina, izazivajući oštećenje cevovoda i povećavajući rizik od potonuća. Rđa je prekrila delove tankera, a inertni gas koji sprečava skupljanje zapaljivih gasova iscureo je iz rezervoara. Stručnjaci kažu da održavanje više nije moguće, jer je šteta na brodu nepopravljiva.
UN godinama pokušava da pošalje inspektore da procene štetu na brodu i traže načine kako da osiguraju tanker iskrcavanjem nafte i povlačenjem broda na sigurno.
Plutajući tanker je plovilo japanskog porekla, sagrađeno 70-ih prošlog veka i prodato jemenskoj vladi osamdesetih da bi se uskladištilo do tir miliona barela ispumpanih sa naftnih polja u Maribu, provinciji u istočnom Jemenu. Brod je dugačak 360 metara sa 34 rezervoara za skladištenje.
(Izvor: B92)