Među pritvorenima za ovu masovnu nesreću sa tragičnim posledicama, su generalni direktor kompanije koja upravlja žičarom, Ferrovie del Mottarone, zatim direktor poslovanja kompanije i direktor smene. Njihovi advokati još nisu komentarisali navode tužilaštva. Prema rečima šefa policije, oni su priznali da su manipulisali kočnicom žičare.
Preživeo je samo petogodišnji izraelski dečak Ejtan, ali se i dalje bori za život
U ovoj tragičnoj nesreći, koja se dogodila u nedelju 23. maja ove godine, preživeo je samo jedan petogodišnji izraelski dečak Ejtan (Eitan), koji je i dalje u teškom stanju i lekari se bore za njegov život, dok su ostali članovi njegove porodice, otac, majka, mlađi brat, baba i deda sa majčine strane poginuli, objavili su italijanski mediji, pozivajući se na nacionalnu agenciju ANSA. Kabine na ovoj žičari planirane su da prime maksimalno 40 ljudi i ,,sreća u nesreći je" da je zbog pandemije korona virusom taj broj smanjen na 15.
Kompanija koja upravlja žičarom namerno je sprečila rad automatske kočnice
Posle dvanaestočasovnog ispitivanja osumnjičenih, istražni tužilac Olimpija Bosi (Olimpia Bossi), je izjavila da su operateri su namerno sprečili rad zaštitne automatske kočnice. Istražitelji veruju da su operatori umetnuli metalnu viljušku između kočionih papučica, što je sprečilo kočnice da pravilno rade. U ovom režimu kabina može da putuje, ali bez putnika.
Prema rečima Bosijeve, operateri su manipulisali kočnicama zbog još jednog problema u radu kabine. Međutim, problem nije mogao biti u potpunosti rešen pre nastavka rada žičare prošlog vikenda. „I tako, uvereni da se uže za nošenje ne može pokidati, operateri su rizikovali, što se potom završilo tragedijom“, rekla je Bosi.
Prema njenim rečima, zadržavanje trojice muškaraca ne završava istragu. Na primer, biće potrebno razjasniti razloge zbog kojih je pukla noseća žica, koju je ta kompanija za održavanje tehničke ispravnosti žičare poslednji put pregledala krajem prošle godine i čiji je sledeći pregled trebalo da usledi tek 2029. godine.
Istražitelji i spasioci su tokom dosadašnje istrage utvrdili da je kvar zaštitnih kočnica značajno doprineo fatalnoj nesreći. Prema njihovim rečima, kabina je je zbog tog kvara dobila na ubrzanju i ispala je sa sigurnosnog užeta. Takva brzina je doprinela fatalnosti ovog slučaja kada je u padu kabine, u kojoj se nalazilo 15 ljudi, 14 od njih umrlo, a lekari se bore za život pomenutog petogodišnjeg dečaka, koji je, za sada, jedini preživeo i nalazi se na odeljenju intenzivne nege u bolnici Regina Margherita u Torinu. Lekari su rekli da su ga počeli buditi iz veštačkog sna.
Žičara sa 15 putnika srušila se u nedelju u italijanskoj opštini Streza, koja se prostire na brdu iznad pijemontskog jezera Lago Mađore (Lago Maggiore). Žičara je vodila do alpskog vrha Mottarone, koje je popularno izletište zbog divnog pogleda na okolinu, a ima i zabavni park za decu.
Među poginulima je bilo i pet osoba izraelske nacionalnosti, kao i jedan muškarac iranskog porekla, dok su među ostalim putnicima uglavnom bili mladi parovi i druga deca. Posle meseci ograničenja pandemije, želeli su konačno da uživaju u lepoj nedelji u prirodi, pišu italijanski mediji.
Rekonstruisano poslednjih 30 sekundi života ljudi poginulih na ,,žičari smrti“
Na osnovu preliminarnih nalaza istražitelja nesreće i izjava svedoka, postaje sve jasnije šta se dogodilo tog kobnog nedeljnog popodneva, a italijanski mediji rekonstruisali su poslednje trenutke života 14 ljudi koji su umrli na ovoj ,, žičari smrti“ .
Dalja istraga bi trebalo da utvrdi tačan uzrok nesreće, ali je redosled događaja već poznat. Žičara se, naime, oslanja na noseće uže, na koje je okačena pomoću sistema remenica. Vuče je drugo uže za vuču. Do nesreće je došlo kada se kabina sa 15 putnika već približavala gornjoj stanici žičare. U toj poziciji došlo je do pucanja užeta za vuču, ali za takve slučajeve su predviđene posebne zaštitne kočnice koje automatski reaguju. Upravo je tu nastao i problem sa masovnim smrtnim ishodom, pošto su automatske kočnice zakazale iz nepoznatog razloga, koji, međutim, sada postaje jasniji, posle privođenja osumnjičenih za ovu tragediju.
Tada je kabina počela da se kreće unazad sve većom brzinom na užetu za nošenje i posle oko 500 metara udarila je u noseći stub. Ovaj snažni udarac odbacio je kabinu sa nosača i ona je pala na zemlju sa visine od 20 metara. Posle toga se kotrljala niz strmu padinu još 500 metara, sve dok je nisu zaustavila dva stabla sa kojima se sudarila. Od siline sudara iz kabine je izletela većina putnika čija su tela pronađena u okolini. Ovu rekonstrukciju događaja objavio je italijanski dnevnik Korijere dela Sera (Corriere della Sera), navodeći da je čitav strašni pad trajao oko 30 sekundi.
(Glas Javnosti)