- Mislim da je najvažnije podići svest ljudi kako bi se navikli na ovu tehnologiju - rekao je Robert Stasko, direktor Hydrogen Business Councila u Ontariju.
Vlak vozi od slapova Montmorensi u gradu Kvebec do Baje-Seint-Paula, što znači dva i po sata putovanja. Linija je predviđena od sriede do subote do 30. septembra, a maksimalna brzina voza je 140 km/h i on može u svoja dva vagona istovremeno prevesti do 120 putnika.
Francuska firma Alstom, koja je proizvela voz, rekla je da su performanse ubrzanja i kočenja uporedive sa standardnim dizel vozovima, ali da u ovom slučaju nema emisije gasova. Većina evropskih zemalja koristi vozove s električnim šinama ili nadzemnim žicama, ali vozovi na vodonik idealni su za mesta poput kanadskog sela gde su udaljenosti velike, a broj putnika relativno mali.
Isti model voza, Coradia iLint, već se koristi u osam evropskih zemalja, a 14 primeraka saobraća u Nemačkoj od prošle godine. Alstom je počeo da testira svoje vozove 2018. i ima dodatne ugovore u Nemačkoj, Italiji i Francuskoj. Evropski klijenti naručili su ukupno 41 voz.
Coradia iLint dnevno troši oko 50 kilograma vodonika, a za isto putovanje voz sa standardnim motorom potrošio bi oko 500 kilograma dizela. Vodonikov voz emituje samo vodenu paru kao nusprodukt kombinacije vodonika i kiseonika u gorivoj ćeliji u procesu stvaranja energije.
Međutim, činjenica je da je kamion s dizelskim motorom potreban za prevoz vodonika do voza svaki put kada treba napuniti gorivo, a idealno bi bilo da se vodonik proizvodi na licu mesta, piše klix.ba.
Međutim, dugoročni cilj je promovisati ideju kako bi voz na vodonik bio prihvaćen u različitim regijama Severne Amerike. Ako uspe, više će nego nadoknaditi ugljenični otisak svojih dizelskih kamiona i transatlantskih putovanja, prenosi A03S.
3 sata