Reč je o letelici bespilotnoj ili sa posadom nove generacije, uz mogućnost da je to lovac šeste generacije.
- U stvarnom svetu već smo napravili i podigli u vazduh demonstrator leta u punoj veličini i oborili smo sve rekorde što se toga tiče. Spremni smo da započnemo konstrukciju aviona nove generacije kao nikada ranije - rekao je u razgovoru za Defense News predstavnik za javne nabavke.
Roper je istakao da razvoj H-aviona nije podrazumevao samo prilagodljive metodologije za razvoj, otvorenu arhitekturu i digitalni inženjering, kao što je to bio slučaj sa američko-švedskim mlaznim avionom T-7 Red Hawk korišćenim za obuku, već nešto više.
The Air Force has built and successfully flown a demonstration version of a new sixth-generation fighter jet. https://t.co/crPLZXGnhi
— Federal News Network (@FederalNewsNet) September 16, 2020
- Mi težimo najsloženijim sistemima ikada izgrađenim i testirali smo sve mogućnosti ove digitalne tehnologije. U stvari, mi smo pokazali nešto zaista magično - dodao je predstavnik za javne nabavke.
Roper je odbio da navede broj konstruisanih prototipova H-aviona, njegove karakteristike, namenu, borbene karakteristike, uključujući brzinu i režim upravljanja (sa pilotom ili bez), kao i glavnog konstruktora letilice i mesto gde se održao prvi let.
Međutim, predstavnik za javne nabavke je istakao važnost sprovedenog testiranja, jer je na taj način vazduhoplovstvo dokazalo sposobnost da koristi naprednu tehnologiju za testiranje proizvoda koji su projektovani uz pomoć digitalnih tehnologija.
Sudeći po izjavama, američka industrija je zaista spremna za proizvodnju novih lovaca. Prema Roperu, moguće je „prilično brzo“ uspostaviti proizvodnju odgovarajućih modela u okviru NGAD, ali pre toga vazduhoplovstvo treba da utvrdi tačan broj i vreme početka kupovine H-aviona, što bi moglo uticati na petogodišnji plan budžeta za odbranu, čiji očekivani parametri u uslovima trenutne pandemije ostavljaju samo želji u nešto bolje, smatra Pentagon.
(Glas javnosti/Sputnjik)