Premijer ove države Ulf Kristersson je početkom sedmice izjavio da Švedska želi da se pozicionira kao vodeća zemlja u energetskoj tranziciji, i to s novim kompanijama kao što su spomenuti Northvolt i H2 Green Stell, a koje su dobavljači kompanija kao što su Volvo i Atlas Copco.
„Međutim, nema govora o tome da švedska država uđe i postane deoničar. Lopta je trenutno u dvorištu Northvolta“, poručio je Kristersson.
Northvolt je velika evropska nada u konkurenciji kineskog CATL-a i BYD-a, japanskog Panasonica i američke Tesle. Kako je objavio poslovni list Financial Times, ovoj kompaniji je očajnički potreban svež kapital, fokusirajući se na svoju gigantsku fabriku u gradu Šelefteo.
Uprava je primorana da ukine radna mesta, zatvori deo pogona i razmotri kašnjenja u izgradnji još tri fabrike – u Švedskoj, Nemačkoj i Kanadi. Borba za svež kapital se događa usled zabrinutosti za prodaju električnih vozila.
BMW je ranije ove godine otkazao ugovor s Northvoltom, čiji su najveći deoničari Folksvagen i Volvo, a reč je o ugovoru vrednom dve milijarde evra. Ugovor je otkazan zbog kašnjenja u isporukama.
Uprava Northvolta tvrdi da je kompanija imala relativno malu podršku Vlade Švedske i da je imala velikodušnu podršku Nemačke i Kanade, što se prvenstveno ogledalo u garancijama za kredite. Prema rečima jednog od članova uprave, nije da zavise od ogromnih subvencija iz Švedske.
Glas javnosti /B09S