Glas Javnosti

Svaki Amerikanac će tokom praznika potrošiti oko 1.652 dolara

Svet
Autor: Glas javnosti

Prodaja na Crni petak ove godine mogla bi dostići 9,6 milijardi dolara, i tako povećati dosad potrošenih 76,7 milijardi dolara tokom praznične sezone od 1. novembra do prošlog četvrtka, prema analizi kompanije Adobi (Adobe).

Nacionalna federacija maloprodaje procenjuje da će ukupna potrošnja tokom novembra i decembra iznositi između 957,3 i 966,6 milijardi dolara.

To bi bilo povećanje od 3-4 odsto u odnosu na 2022. i postavljanje novog rekorda. 

Međutim, uprkos postizanju novog rekorda, potrošnja raste sporijim tempom u poređenju s prethodnim godinama – potrošnja tokom praznične sezone 2022. premašila je 2021. za 5,4 odsto, 2021. je bila veća od 2020. za 12,7 odsto, a 2020. je bila veća od 2019. za 9,1 odsto, prema podacima Nacionalne federacije maloprodaje, prenosi Forbs.


Takođe, prema istraživanju kompanije Dilojt (Deloitte), potrošači planiraju da potroše prosečno 1.652 dolara tokom praznične sezone, što je prvi put više od pretpandemijskih brojki – potrošači su planirali da potroše 1.496 dolara tokom 2019. prema anketi iz te godine.

Adobi navodi da su najbolje ponude za televizore bile u petak, dok je subota donela najbolje ponude za računare, a nedelja za igračke i odeću. Ponedeljak će biti najbolji dan za kupovinu nameštaja i elektronike.

U ponedeljak će se onlajn prodavci pridružiti „Sajber ponedeljkom“, onlajn varijantom predbožićnog rasprodajnog šoua Crnog petka. Adobi predviđa da će Sajber ponedeljak doneti 12 milijardi dolara prihoda, čak više od Crnog petka.

Adobi predviđa da će cela „Sajber nedelja“ – nedelja koja uključuje Dan zahvalnosti, Crni petak i Sajber ponedeljak – doneti 37,2 milijarde dolara onlajn potrošnje, što je povećanje od 5,4 odsto u odnosu na isti period 2022. godine i predstavlja 16,8% praznične sezone.

Glas javnost/B10S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR