ASA je saopštila da su plaćeni oglasi na pretraživaču Google koristili izraze poput „održivo“, „održivi materijali“ ili „održivi stil“, a da pritom nisu pružili dokaze koji bi potvrdili te „zelene“ tvrdnje, prenosi Guardian.
Nike je u oglasu za teniske polo majice naveo da su napravljene od „održivih materijala“. Kompanija je tvrdila da je oglas „uopšten“ i da bi potrošači razumeli da se to odnosi samo na neke, a ne na sve proizvode.
Slično tome, Superdry je u oglasu pozivao kupce da „otkriju garderober koji spaja stil i održivost“, uz objašnjenje da kompanija proizvodi i prodaje širok spektar artikala sa „atributima i sertifikatima održivosti“.
Lacoste, koji je reklamirao održivu dečiju odeću, navodio je da godinama radi na smanjenju ugljeničnog otiska svojih proizvoda, ali je priznao da su tvrdnje poput „zeleno“, „održivo“ i „eko-prijateljski“ „veoma teške za dokazivanje“.
ASA je istakla da britanski kodeks oglašavanja zahteva da ekološke tvrdnje budu jasne i potkrepljene visokim nivoom dokaza. U svakom od spornih slučajeva upotreba reči „održivo“ bila je data bez dodatnog objašnjenja, što je tvrdnje činilo „dvosmislenim i nejasnim“.
„Tvrdnja je bila apsolutna, pa je bilo potrebno obezbediti visok nivo dokaza“, navodi ASA. „Nismo videli dokaze koji bi je potvrdili, te zaključujemo da oglas verovatno obmanjuje potrošače.“ Regulator je dodao i da nije bilo dovoljno dokaza da ti proizvodi nisu štetni po životnu sredinu kada se posmatra njihov celokupan životni ciklus.
Svi sporni oglasi su zabranjeni, a kompanijama je naređeno da u budućnosti jasno preciziraju temelje svojih ekoloških tvrdnji i obezbede visoku dokaznu osnovu za svaku „apsolutnu“ tvrdnju.
Glas agnostic /B08S