Glas Javnosti

Prodavci sa Temu-a: Protestuju zbog ,,nepravednog“ kažnjavanja i otežanog zarađivanja novca

Svet
Autor: Glas javnosti

Sajt za onlajn kupovinu Temu se ranije suočavao sa teškim pitanjima o svojoj poslovnoj praksi. Sada ima novi problem: reakciju nezavisnih trgovaca sa sedištem u Kini koji prodaju svoje proizvode na veoma popularnom rivalu Amazonu.

Stotine njih organizovalo je ove nedelje demonstracije u kancelariji povezanoj sa Temu-om u južnom kineskom gradu Guangdžou. Oni su, između ostalih pritužbi, protestvovali protiv, kako su nazvali, „nepravednih“ kazni koje je nametnula kompanija ili zadržala plaćanje već prodate robe.

Protest, koji je dostigao vrhunac u ponedeljak, a rasturio se sredinom nedelje, naglašava bezbroj izazova sa kojima se suočava Temu, u vlasništvu kineskog giganta za e-trgovinu PDD, dok nastavlja ambicioznu i skupu globalnu ekspanziju. Platforma je ušla na novo tržište, Tajland, prošlog meseca.

Temu posluje kao onlajn prodavnica, koja prodaje robu po sniženim cenama od samozaposlenih prodavaca. Više od 100.000 njih ima sedište u Kini, prema Marketplace Pulse, istraživačkoj firmi.

Prema video snimcima koje je demonstrant snimio u ponedeljak i koje je video CNN, demonstranti su se okupili da uzvikuju slogane tražeći svoj novac. Desetine njih su uspele da uđu u kancelariju i organizuje ,,sedeći protest“. Atmosfera, iako glasna i napeta, bila je mirna.


Dva dobavljača, koji su odbili da budu imenovani zbog straha, odvojeno su rekli za CNN da su tu da se žale na, kako su nazvali, „nesrazmerno visoke“ kazne koje je Temu naplaćivao za lošu uslugu korisnicima. To je uključivalo zakasnele isporuke, netačne opise proizvoda ili slanje pogrešnih proizvoda. Četiri prodavca koje je intervjuisao CNN rekli su da su kazne bile od jednog do pet puta veće od veleprodajne cene proizvoda.

Priče prodavaca

Jedna od njih, koja prodaje potrepštine za domaćinstvo, dodatno je tvrdila da je platforma takođe navodno zamrznula oko dva miliona juana (276.000 dolara) u završenoj prodaji koju je želela da povuče da bi isplatila plate i druge troškove poslovanja. Prodavačica je rekla da ju je Temu obavestio da su njeni proizvodi „kršili pravila“, ali da nije razumela šta je pošlo naopako.

„Sada sam stvarno očajna. Mislim da ću izgubiti porodicu i posao. Zaista žalim (što sam se pridružila platformi)“, rekla je u intervjuu.

Portparol Temu-a se nije usaglasio sa obimom protesta, rekavši da se „desetak prodavaca“, uglavnom prodavaca odeće koji takođe posluju sa rivalom Shein-om, okupilo u Guangdžouu.

„Bili su nezadovoljni načinom na koji je Temu rešavao pitanja nakon prodaje u vezi sa kvalitetom i usklađenošću proizvoda, osporavajući iznos vredan nekoliko miliona juana“, rekao je portparol, dodajući da su prodavci odbili da reše sporove putem normalne arbitraže i pravnih kanala navedenih u ugovorima prodavca.

„Situacija je stabilna, a kompanija aktivno radi sa trgovcima na pronalaženju rešenja“, dodao je on.

Nemoguće je zaraditi novac?

Sa sloganom „kupuj kao milijarder“, Temu je lansiran u Sjedinjenim Državama uz malo pompe u septembru 2022. Ali brzo je stekao kupce proizvoda poput kupaćih kostima od 6,50 dolara i trimera za obrve od 90 centi. Nekoliko meseci kasnije, dospela je na naslovne strane kada je objavila oglas na Super Boulu.

Od svog lansiranja, aplikacija Temu je preuzeta više od 600 miliona puta, prema Sensor Tower-u, firmi za tržišno obaveštavanje. Bila je to osma najpreuzeta aplikacija na svetu prošle godine i ostaje broj jedan u SAD. Tokom prošle godine, proširila se u Latinskoj Americi, na Bliskom istoku i u jugoistočnoj Aziji.

Foto:pixabay

Abe Jusef, senior analitičar u Sensor Tower, rekao je za CNN da će kratkoročno, Temu verovatno biti više zabrinut za marketing nego za marže koje ostvaruje, što je strategija koja je dobro funkcionisala za Amazon i Wayfair.

Da bi privukao kupce, nudi besplatnu dostavu, besplatan povraćaj u roku od 90 dana i prilagođavanje cena u roku od 30 dana. Shein nudi uporedive uslove.

Nezadovoljstvo prodavaca

Goldman Sachs je u junu saopštio da očekuje da će Temu generisati 45 milijardi dolara u bruto vrednosti robe, što je ukupna vrednost robe prodate na njegovoj platformi, u 2024, u odnosu na 18 milijardi dolara prošle godine i oko 300 miliona dolara u 2022.

Ajvi Jang, kineski tehnološki analitičar i osnivač konsultantske firme Wavelet Strategy, rekla je da je Temu-ova snažna ekspanzija stvorila „neravnotežu“ podsticaja. Potrošači žele bolju, jeftiniju robu brže, rekla je ona, dok prodavci žele da prodaju više uz veće marže, a Temu želi da vidi stalni prihod kako bi opravdao svoje ogromne marketinške investicije.

„Nezadovoljstvo nastaje već neko vreme i konačno je dostiglo prekretnicu. Oni su ljuti zbog nedostatka transparentnosti i komunikacije u vezi sa ogromnim kaznama… i strašnom realnošću da je skoro nemoguće ostvariti profit prodajom na Temu“, istakla je ona.

Prodavac po imenu Peng, koji prodaje žensku odeću na platformi, i drugi po prezimenu Mi, koja je prodavala artikle poput žice za pecanje i eteričnih ulja tokom dve nedelje pre nego što je zatvorila svoju prodavnicu na mreži, rekla je za CNN da su kazne otežale ostvarivanje profita.

Kompanija je osporila ovu karakterizaciju, rekavši da većina trgovaca na platformi doživljava uspeh i korist od povećane prodaje i pozitivnih povratnih informacija kupaca.

„Iako su kazne neophodne za održavanje tržišta visokog kvaliteta, mi smo posvećeni pravičnoj primeni i rešavanju sporova“, rekao je portparol Temu-a.


Glas javnosti /B11S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR