Konačnu odluku trebalo je da donesu ministri životne sredine sledeće sedmice, 7. marta, a sada su zamenici šefova stalnih predstavništava država članica odlučili da to odlože za kasniji sastanak Saveta, saopštio je Danijel Holmberg, portparol švedskog predsedavanja Savetu EU, ne navodeći razloge za odlaganje.
Pregovarači Saveta EU, koji predstavlja zemlje članice i Evropski parlament, postigli su krajem oktobra prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obaveznu primenu nulte stope emisije novih automobila i kombija iz 2035. što znači da se od tada više ne mogu prodavati novi automobili na benzin i dizel.
Nakon toga, sporazum je potvrdio i Evropski parlament na plenarnoj sednici 14. februara, a ostala je konačna odluka Saveta da uredba stupi na snagu
Međutim, u poslednje vreme počeli su da se čuju kritički glasovi, posebno u Nemačkoj i Italiji, dve zemlje članice sa veoma snažnom automobilskom industrijom, da je postavljeni rok preambiciozan i preran.
Uz Italiju i Nemačku, rezerve prema ovoj uredbi imaju i Poljska i Bugarska. Da je Nemačka bila uzdržana, a Italija protiv, u Savetu ne bi bilo dovoljno glasova za kvalifikovanu većinu.
Odluka u Savetu može biti doneta ako za nju glasa najmanje 15 od 27 država članica, koje imaju najmanje 65 odsto stanovništva EU prenosi 24sedam
Ni u Evropskom parlamentu nije bilo ubedljive većine. Za odluku je glasalo 340 poslanika, protiv je bilo 279, a uzdržan 21 poslanik.
Uredbu su podržali predstavnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.