Let Delta Air Lines 1893 bio je na putu od Međunarodnog aerodroma Orlando do Međunarodnog aerodroma Austin-Bergstrom u utorak kada su putnici prijavili da se čini da se deo zadnje ivice krila odlomio. Medijima je rečeno da je avion trenutno „van upotrebe zbog održavanja“.
Srećom po putnike, niko od njih nije povređen, ali kompaniji Boing koja već neko vreme lošije posluje ovo definitivno nije trebalo.
Globalnom proizvodnjom komercijalnih letelica dominiraju dve kompanije – američki Boing i francuski Erbas. Obe su nekada bile sinonim za bezbednost ali je Boing u poslednjih nekoliko godina doživljavao debakl za debaklom, što se značajno odrazilo na njegovo poslovanje.
Tako je američka kompanija prošle godine zabeležila operativni gubitak od skoro jedanaest milijardi evra, uz prihod od 57,8 milijardi evra. U isto vreme Erbas je imao operativni profit od oko pet milijardi evra, uz godišnji promet od 69,2 milijarde evra.
Zbog različitih bezbednosnih problema sa Boingovim letelicama, među kojima ima i onih koji su odneli na stotine života, sve veći broj kompanija danas naručuje Erbasove avione.
Razlog tome su i uzbunjivači javnosti koji su medijima potvrdili da Boing ima loš menadžment koji je, da bi zadovoljio akcionare većim profitom, počeo da štedi i na onome na čemu ne bi trebalo. Kako se donose odluke u američkoj kompaniji i kakav stručni kadar se u njoj zapošljava opisuje mejl jednog Boingovog zaposlenog koji je procureo u javnost a u kom se model aviona 737 Max opisuje kao letelica “koju su dizajnirali klovnovi koje su nadzirali majmuni”.
Glas javnosti /B07S