Ministar unutrašnjih poslova Nemačke Aleksander Dobrindt najavio je strože mere u skladu s migracionom politikom saveznog kancelara Fridriha Merca (CDU), uključujući i mogućnost odbijanja tražilaca azila na granici. Ove promene izazvale su kritike zbog nedostatka koordinacije sa susednim zemljama.
Brojke govore: 739 odbijenih osoba, uključujući 32 tražioca azila
Prema podacima nemačkog Ministarstva unutrašnjih poslova, samo u prvih sedam dana pooštrenih kontrola savezna policija odbila je 739 osoba na granici. Među njima bilo je i 32 tražioca azila. Jedan od primera dogodio se 11. maja u Triru, gde su četvorica tražilaca azila vraćena u Luksemburg nakon kontrole autobusa.
Autobusi su, uz manja teretna vozila, česta meta graničnih inspekcija. Policija ističe da se ovim prevoznim sredstvom često koriste osobe koje pokušavaju ilegalno da uđu u Nemačku. Iako ministar Dobrindt naglašava da krivica ne leži na prevoznicima, već na nadležnim institucijama, češće kontrole uzrokuju kašnjenja i nelagodnost putnicima.
Fliksbas prilagođava poslovanje: "Trudimo se da smanjimo uticaj"
André Schwämmlein, izvršni direktor Fliksbasa, izjavio je za BuzzFeed News Deutschland da kompanija preduzima korake kako bi ublažila negativne posledice pojačanih kontrola:
- U rasporede smo uveli dodatno vreme kako bismo nadoknadili eventualna kašnjenja. Naši vozači na međunarodnim linijama strogo proveravaju putne isprave prilikom ulaska u autobus. Ako putnik nema validna dokumenta, ne može nastaviti putovanje. Time olakšavamo proces policijskih kontrola.
Fliksbas takođe poziva na bolju saradnju s nadležnim organima. Kao što je to već uobičajena praksa na aerodromima i železničkim stanicama, kompanija zagovara prisustvo službenih lica i na autobuskim stajalištima radi efikasnije provere dokumenata.
Nove mere izazvale su podeljene reakcije. Dok ih vlada opravdava borbom protiv ilegalne migracije, kritičari ističu da česte kontrole otežavaju normalno funkcionisanje putničkog saobraćaja. Fliksbas i dalje nastoji da održi ravnotežu između poštovanja zakona i pružanja kvalitetne usluge korisnicima.
Glas Javnosti/ T02S