Zbog toga je nadvožnjak prvi infrastrukturni projekat u kom je samoobnavljajući beton kombinovan sa smanjenjem horizontalne armature. Tunel se proizvodi održivije i očekuje se da će duže trajati.
Izvođač radova Heijmans Infra ugradio je samoobnavljajući beton u 25 metara dugi zid tunela. Ovaj beton može sam da se "zaceli" kada se pojave pukotine. Dodat je poseban aditiv koji se sastoji od kombinacije bakterijskih spora i hranjivih materija. To deluje poput leka za beton. Za zid tunela, mešavina od šest kilograma bakterijskih spora i hranjivih materija dodata je na svaki kubni metar betona.
Kada dođu u kontakt s vlagom i kiseonikom kroz pukotine, bakterije u betonu postaju aktivne. Bakterije ispunjavaju pukotine krešnjačkim slojem.
Očekuje se da će samoobnavljajući beton biti trajniji od tradicionalnog betona jer bakterijske spore biološki popravljaju pukotine.
Heijmans i TU Delft očekuju da će ova primena imati blagotvoran efekat na održivost i vek trajanja tunela.
Samoobnavljajući beton takođe zahteva otprilike upola manje horizontalnog armaturnog čelika.
Glas javnosti /B03S