Odgovor na loše poslovanje je - ukidanje ukupno oko 30.000 radnih mesta u narednih pet godina, rekao je finansijski direktor Levin Hole. Radna mesta će biti ukinuta pre svega u administraciji - planirano je da se već ove godine ukine oko 1.500 radnih mesta. Digitalizacijom i automatizacijom, administrativne procese bi u budućnosti trebalo da obavlja manji broj zaposlenih.
- U budućnosti moramo da uspemo da imamo više železnice sa manje ljudi - naglasio je Hole.
Dostignuta granica učinka
Pored ovih faktora, pala je i potražnja: 64,2 miliona putnika koristilo je međugradske vozove u prvih šest meseci tekuće godine - šest odsto manje nego u prvoj polovini 2023.
Tačnost u međugradskom saobraćaju iznosila je 62,7 procenata u prvoj polovini godine – značajno pogoršanje u odnosu na prvu polovinu 2023. Cilj je bio stopa od 70 procenata. Stopa za ukupan prevoz putnika u železničkom saobraćaju iznosila je 90,1%.
Juni je bio najgori i najbolji
Posebni kritčno je bilo u junu: u nekoliko regiona došlo je do poplava, oštećenja brana i klizišta, što je uticalo na železnički saobraćaj. Gotovo svaki drugi voz je kasnio, odnosno kasnio je najmanje šest minuta. Stopa tačnosti bila je 52,9 odsto. Istovremeno, juni je bio mesec sa najvećom prodajom u istoriji železnice - zbog Evropskog prvenstva u fudbalu.
Čak ni logističko preduzeće DB Schenker kojem inače dobro ide, nije uspelo da nadoknadi gubitke u prvoj polovini godine. Kompanija - koja je na prodaju - ostvarila je operativni profit (EBIT) od 520 miliona evra. Međutim, to je oko 100 miliona evra manje nego u istom periodu prošle godine.
Šef ipak očekuje plus
Šef železnice Rihard Luc pretpostavlja da će železnica biti ponovo u plusu krajem godine, barem operativno, odnosno pre isplate kamata i poreza.
Kompanija je prošle godine unapred ulagala u infrastrukturu. Železnica stoga očekuje značajne svote od države za 2024. godinu.
Država je uradila svoje - sad je na redu Dojče ban
Nemačka vlada je stavila na raspolaganje finansijska sredstva i stvorila pravni osnov za opštu obnovu železničke mreže. Sada je na redu - Dojče ban.
Železnica je počela da ostvaruje plan - da do 2030. obnovi svoju mrežu. Radovi na održavanju i proširenju planirani su na 40 prometnih deonica trase u dužini od oko 4.000 kilometara. Prva na redu je trasa između Frankfurta na Majni i Manhajma s čijim saniranjem je započeto dan posle kraja Evropskog prvenstva u fudbalu.
Glas javnosti/ S02S