NASA priprema misiju! Da li je VENERA imala okean?

Svet
Autor: Glas Javnosti

Misije Davinči i Veritas, kojima je dodeljeno 500 miliona dolara za istraživanje "Paklene planete" u skorijoj budućnosti, imaće priliku da se vrate na Veneru posle 30 godina i proučavaju geološku istoriju tog nebeskog tela.

NASA Misije Davinči i Veritas, kojima je dodeljeno po 500 miliona dolara, treblo bi da svoje prve rezultate da pošalju već 2028. i 2030. godine - prenosi BBC.

Administrator NASA Bil Nelson rekao je da će misije pružiti „šansu da se istraži planeta na kojoj nismo bili više od 30 godina“.

Poslednja sonda koja je sletela na Veneru bio je Magelanov orbiter 1990. godine.

- Cilj ove dve sestrinske misije je da razumeju kako je Venera postala svet sličan paklu, sposoban da topi olovo na površini - rekao je Nelson.

Venera je druga planeta od Sunca i najvrelija planeta u Sunčevom sistemu sa površinskom temperaturom od 500C – dovoljno topla da se otopi olovo.

Misija Davinči  meriće atmosferu planete kako bi stekla uvid u to kako se ona formirala i razvijala tokom vremena.

Takođe će imati za cilj da utvrdi da li je Venera ikada imala okean!

Čelnici NASA očekuju da će Davinči  poslati prve slike geoloških karakteristika planete u visokoj rezoluciji.

Naučnici veruju da bi informacije mogle biti uporedive sa kontinentima na Zemlji i nagovestiti da li Venera ima tektonske ploče.

Druga misija, Veritas, mapiraće površinu planete kako bi razumela njenu geološku istoriju i istražila kako se ona tako različito razvijala od Zemlje.

Koristiće oblik radara za mapiranje kodova površine Venere i otkriti da li se vulkani i zemljotresi još uvek aktivni.

View this post on Instagram

A post shared by Leo (@rexdogg1)

- Zapanjujuće je koliko malo znamo o Veneri, ali kombinovani rezultati ovih misija otkriće nam podatke o planeti, od oblaka na nebu preko vulkana na njenoj površini sve do samog njenog jezgra -  rekao je Tom Vagner iz NASA odeljenja za planetarne nauke.

- Biće kao da smo ponovo otkrili planetu! - dodao je za BBC.

(Glas Javnosti)