Glas Javnosti

NARUČILA HRANU kako bi se spasila od NASILJA U PORODICI: Žena pozvala policiju i TRAŽILA PICU S FEFERONIMA

Svet
Autor: Glas javnosti

Žena u Ohaju je uspela da pozove policiju i prijavi nasilje u porodici, tako što je odglumila da naručuje picu kako nasilnik ne bi shvatio koga je zapravo pozvala i o čemu se radi.

Evo kako je tekao telefonski razgovor:

Tenejk: Oregon 911 Žena: Želela bih da naručim picu na adresu... Tenejk: Pozvali ste 911 da naručite picu? Žena: Uh, da. Stan... Tenejk: Pogrešili ste broj. Žena: Ne, ne, ne. Ne razumete. Tenejk: Shvatam sad.

Tokom razgovora je žena na kreativan način objasnila Tenejku, kratko odgovarajući sa da i ne, u kolikoj su opasnosti ona i njena majka.

Tenejk: Da li je drugi muškarac i dalje tu? Žena: Da, treba mi velika pica. Tenejk: Dobro. Treba li vam lekar? Žena: Ne. Sa feferonama.

Zvaničnici u gradu Oregon su pohvalili brzo razmišljanje te žene, a nasilnik je uhapšen. Žena koja je želela da ostane anonimna, rekla je lokalnim medijima da je njena mama žrtva nasilja.

O ovoj taktici suptilnog pozivanja hitnih službi već godinama se piše na internetu, ali ovo je jedan od retkih slučajeva u kom je zaista potvrđeno da je taktika bila uspešna.

Zvaničnici su ranije upozorili da nije garantovano da ova strategija može da upali, jer dispečeri nisu trenirani da prepoznaju da je poziv za dostavu zapravo poziv upomoć.

Dispečer koji se javio na ovaj poziv Tim Tenejk rekao je za lokalnu stanicu 13 ABC da je prvo pomislio da je žena pogrešila broj.

Kada je ona insistirala na tome da je dobila pravi broj, shvatio je šta se događa, delimično i zato što je o tome ranije čuo priče.

- Vidite tako nešto na Fejsbuku, ali to nije nešto za šta je neko obučavan. Drugi dispečeri sa kojima sam razgovarao se ne bi uhvatili za ovo. Rekli su mi da ne bi - naveo je on.

Odakle potiče ova ideja? 

Nije zapravo tačno poznato odakle je potekla ideja, ali je sličan scenario korišćen 2010. godine u kampanji Norveško udruženje za utočište žena.

Četiri godine kasnije, u maju 2014. jedan korisnik na sajtu Redit, koji je tvrdio da je dispečer, napisao kako je žrtva nasilja u porodici zvala da naruči picu. Kako se navodi, razgovor je počeo "prilično glupo, ali je zapravo bio veoma ozbiljan".Nekoliko meseci kasnije nekoliko portala prenelo je vest o ovoj objavi na Reditu, a 2015. je sve pretvoreno u reklamu koja se emitovala tokom Superboula.

Potom su se pojavile tvrdnje da se dispečeri obučavaju da prepoznaju poziv u opasnosti, ali je to negirano zvanično prošle godine. Kristofer Karver iz Nacionalnog udruženja za brojeve u hitnim slučajevima rekao je za AP da policija nije istrenirana za specifične kodne reči i scenarija.

(Glas javnosti/BBC)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR