Prema zvaničnom izveštaju o nesreći, brod je potonuo zbog neispravnosti vizira pramca koji je potom oštetio rampu zbog čega je voda ušla u deo plovila koji je namenjen za automobile.
Švedske vlasti nedavno su saopštile da se na snimcima koji su napravljeni za potrebe dokumentarca u produkciji "Diskaverija" vidi rupa na trupu broda.
Portal Aftonbladet preneo je kako je rupa visoka četiri metra i da ranije nije bila vidljiva od morskog dna.
Kako je preneo švedski radio, nadležni su dosledno isključivali teorije o rupi na trupu broda.
Estonski premijer Juri Ratas obavestio je premijere Finske i Švedske o potrebi za novom istragom olupine i naveo da će istraga biti transparentna i obavljena uz poštovanje prema žrtvama, preneo je radio estonskog javnog servisa.
U zajedničkom saopštenju ministarstava spoljnih poslova Estonije, Finske i Švedske navedeno je kako su se tri zemlje dogovorile da će potvrda novih informacija koje su predstavljene u dokumentarnom filmu biti obavljena u skladu sa sporazumom o kruzeru "Estonija" koji su te zemlje potpisale 1995. godine.
(Glas javnosti)