Restorani koji su ranije radili pod brendom Mekdonalds u Belorusiji biće preimenovani u Mak.bi, saopštila je danas lokalna kompanija.
Novo ime: Mak.by
Navodi se da ta kompanija zadržava pristup receptima, čime se ogradila od novog brenda u susednoj Rusiji, preneo je Rojters.
Svih 25 Mekdonalds restorana u Belorusiji, kojima je upravljao lokalni licencirani KSB Viktori Restorants, trebalo je da budu preimenovani u Vkusno & točka, naslednika Mekdonalds restorana u Rusiji, ali se čini da je taj dogovor propao.
U novembru je Mekdonalds saopštio da više nije moguće da njegov vlasnik licence nastavi sa radom u Belorusiji, pre svega zbog velikih problema sa snabdevanjem.
"Kao rezultat toga, vlasnik licence prestaće da radi kao Mekdonalds i više neće nositi ime našeg brenda, niti će služiti naš meni", saopšteno je tada iz Mekdonaldsa.
Lanac hamburgera bio je jedan od prvih zapadnih brendova koji je potpuno napustio Rusiju, kada je prodat lokalnom vlasniku licence Aleksandru Govoru u maju prošle godine.
Vlasnik licence nastavio sa radom posle odlaska franšize
Govorov Vkusno & točka prihvatilo je niz zahteva, uključujući ograničenja brendiranja, šeme boja i upotrebe proizvoda.
S druge strane, korišćenjem imena Mek.bi, beloruska kompanija zadržava izvesnu prepoznatljivost brenda, jer u Rusiji, novom lancu nije bilo dozvoljeno korišćenje reči "Mek" u proizvodima.
Mek.bi je u saopštenju naveo da će sačuvati "voljeni ukus svih naših jela", a rečeno je da je od kupaca i osoblja primio preko 1.500 predloga za novo ime.
Beloruski predsednik Aleksandar Lukašenko se svojim sugestijama u martu uključio u proces preimenovanja, iako je ranije izrazio prezir prema američkom brendu, navodi Rojters.
"Mi sami treba da radimo ono što je nekada radio Mekdonalds, čak i bolje, jer valjda imamo nekoga ko može da raseče lepinju na dva dela i ugura parče mesa, krompir i salatu?!", rekao je on.