Superjahta Alfa Nero je bila usidrena i nepomična toliko dugo da čak i vesti o njenoj sudbini nisu izazivale uzbuđenje. Međutim, najnovije vesti su poslednja kap u naizgled beskonačnoj pravnoj zavrzlami. Nakon dve godine napuštenosti u Antigvi i Barbudi, luksuzno plovilo vredno $120 miliona konačno je prodato za $40 miliona.
Kupac ostaje nepoznat, ali se spekuliše da dolazi iz bogate turske porodice. Antigva je mesecima pokušavala da se oslobodi ovog luksuznog tereta oko vrata. Šef kabineta u Kancelariji premijera obavestio je naciju pre oko dve nedelje da je vlada u pregovorima sa potencijalnim kupcem, prema izveštaju Antigua Observera. Nakon tako dugog perioda neaktivnosti, prodaja je bila brza, jer je prema izveštaju Northrop & Johnsona, jahta bila na tržištu samo deset dana pre zatvaranja posla.
U prošlosti, Alfa Nero je skoro isporučena bivšem izvršnom direktoru Google Eriku Šmitu, koji je kupio plovilo od 267 stopa za $67,6 miliona na aukciji održanoj 16. juna 2023. Međutim, pravne zavrzlame i beskrajno čekanje naterali su tehnološkog magnata da odustane od posla, ostavljajući Alfa Nero i karipsku naciju da se nose sa mesečnim računom za održavanje od $100,000. Takođe su nestale nade za drugu prodaju u skorije vreme, prateći skupe probleme kao što su održavanje plovila, troškovi goriva, pravne takse i neisplaćene plate posade.
Foto: instagram
Sada, skoro godinu dana kasnije, mala ostrvska nacija će posmatrati kako ovaj prelepi teret odlazi i povratiti ogromnu sumu novca potrošenu na brod, što je jednako skoro 40% budžeta za odbranu karipske nacije.
Poreski obveznici će takođe odahnuti, budući da su bili ključni u održavanju ove uklete, ali šarmantne jahtne Oceanco u poslednje dve godine. Brod, navodno u vlasništvu ruskog oligarha Andreja Gurjeva, bio je usidren u luci Falmouth, Antigva, od marta 2022.
Superjahta Alfa Nero, duža od olimpijskog bazena, je i dalje u savršenom stanju i poseduje heliodrom, veliki plažni klub, bioskop i sobu za karte. Da bi se održao fantastičan enterijer, Alfa Nero konstantno troši dizel kako bi sve na brodu funkcionisalo. Ova skupa imovina zahteva da klimatizacija radi 24/7 kako bi se zaštitilo dragoceno drvo, biser i meka koža koji ukrašavaju enterijer visokog dizajna.
Do novembra 2023. vlada je potrošila $2,7 miliona na održavanje ovog mamuta. Još 9 meseci održavanja povećalo je ovaj iznos na $3,6 miliona. Vlasništvo nad brodom zvuči kao ozbiljan posao, posao kojeg se Antigva konačno rešava, smejući se sve do banke! Iako je $40 miliona značajno manje od prethodne prodajne cene od skoro $70 miliona, to je ipak dovoljno velik prihod za naciju da povrati svoje troškove.
Glas javnosti/LL