Etikete sa podatkom od četvrtka važe za meso na merenje, prema pravilu koje je uveo ministar poljoprivrede Džem Ozdemir.
Pored etiketa, gde su životinje uzgajane i gde je bila klanica može da stoji i na ekranima u prodavnicama.
Oznake potrošačima treba da pruže više jasnoće kada kupuju, rekao je Ozdemir. To će im pomoći da se odluče za domaće proizvode i podrže nemačku poljoprivredu. To je istovremeno i podrška većoj dobrobiti životinja i ekološkim standardima koji su u Nemačkoj viši nego u mnogim drugim zemljama.
Mišljenja o novom pravilu su podeljena.
U anketi instituta JuGav (YouGov), 35 odsto potrošača reklo je da očekuje da će mera uticati na izbor mesa koje kupuju, od toga 11 odsto da će potpuno uticati, a oko četvrtine, 24 odsto, je navelo da će bar donekle uticati.
Nasuprot tome, 41 odsto je kazalo da etikete neće odlučivati o njihovom izboru mesa - 22 odsto će kupovati kao i do sada, dok je 19 odsto navelo da verovatno neće gledati koja je zemlja porekla.
Sveže meso na merenje uopšte ne kupuje, kako je navelo, 14 odsto potrošača.
U anketi je 24. januara učestvovalo 4.634 punoletnih građana.
Glas javnosti/B01S