,,Tokom godina Đorđo Armani je stvorio viziju koja se iz mode proširila na svaki aspekt života, predviđajući vreme izuzetnom lucidnošću i praktičnošću. Na tom putu stvorio je otvoreni dijalog s publikom, postavši voljena i poštovana figura zbog sposobnosti da komunicira sa svima. Uvek pažljiv prema potrebama zajednice, angažovao se na mnogim poljima, posebno prema svom voljenom Milanu“, navela je grupa Armani u saopštenju.
Armani je bio poznat pod nadimkom Kralj Đorđo i predstavljao je sinonim za moderni italijanski stil. Vodio je izrazito uspešnu modnu kompaniju, s godišnjim prihodima od 2,3 milijarde evra, odnosno modno carstvo vredno više od 12 milijardi evra.
Problemi sa zdravljem javili su se u junu, što je postalo javnosti očigledno s obzirom da nije mogao da prisustvuje Nedelji muške mode u Milanu. Od ponedeljka, 8. septembra proglašen je Dan žalosti u Milanu povodom Armanijeve sahrane.
Njegovi kostimi oblikovali su vizualnu estetiku izvođača poput Davida Bouvija, Tine Tarner, Madone, Erika Kleptona, Džon Bon Džovija, kao i Lejdi Gage.
Armani je vodio povučen život, potpuno posvećen modi. Nikada se nije ženio, nije imao decu i ceo život je posvetio izgradnji svog brenda, poznatog po elegantnom minimalizmu. Osnovao je Fondaciju Đorđo Armani, 2016. godine čija svrha je bila da zaštiti imperiju i očuva nezavisnost.
Bez direktnih naslednika, Armani je porodicu držao uz sebe. Njegova mlađa sestra Rosana, sestrične Silvana i Roberta, kao i nećak Andrea Kamerana, aktivno su pomagali u rukovodstvu kompanije. Nakon Armanija, oni će uz podršku Fondacije nastaviti da vode brend.
Iako nije javno imenovan jedan naslednik, veruje se da će krug porodice i najbližih saradnika preuzeti vođstvo.
U više intervjua Armani je isticao da želi „organski“ prelaz, bez naglih promena. U testamentu i statutu kompanije detaljno je odredio pravila kako bi se izbegli konflikti:
Ukratko, Armanijevo carstvo neće naslediti jedan pojedinac, već kolektivna struktura u kojoj će Fondacija, članovi porodice i ključni saradnici zajedno upravljati budućnošću brenda i bogatstva, u skladu sa vrednostima koje je Armani postavio.
Glas javnosti N010S