Glas Javnosti

KINEZI NE MOGU BEZ KOFEINA: U Kini otvoren veći broj kafeterija nego u Americi

Svet
Autor: Glas javnosti

Kineska potrošnja kafe brzo raste, podstičući žestoku konkurenciju između domaćih i stranih lanaca kafe koji su poslednjih meseci otvorili hiljade brendiranih prodavnica i premašili broj kafića u Sjedinjenim Državama.

Analitičari očekuju da će rastuća kineska žeđ za kafom biti ključni pokretač buduće potražnje za zrnom, jer se kafići šire izvan Pekinga i Šangaja u desetine gradova srednje veličine u kojima su mladi profesionalci zagrejali za piće.


Rastuća potražnja za kafom u Kini je prilika za međunarodne lance kao što su Starbucks i Tim Hortons koji ulažu u Kinu, iako se suočavaju sa velikim izazovom brzog širenja lokalnih brendova.

Podaci Međunarodne organizacije za kafu pokazuju da je potrošnja kafe u Kini porasla za 15 odsto u sezoni koja je trajala godinu dana završenom u septembru u odnosu na prethodni ciklus na 3,08 miliona vreća.

„Kineski potrošač sve više usvaja zapadni stil života i kafa je očigledno jedan od napitaka koji to predstavlja“, rekao je Džejson Ju, glavni direktor kompanije za istraživanje tržišta Kantar Vorldpanel.

VEČNA DILEMA: Šta je zdravije ujutru, čaj ili kafa?

VEČNA DILEMA: Šta je zdravije ujutru, čaj ili kafa?Broj brendiranih kafića u Kini porastao je za neverovatnih 58 odsto u poslednjih 12 meseci na 49.691 lokal, prema Alegra Group, kompaniji koja prati rast lanaca kafe.

Postoji oštra konkurencija između lokalnih i međunarodnih lanaca, rekao je Metju Bari, analitičar pića za Euromonitor. Svaki od njih pokušava da prigrabi što veći udeo na rastućem tržištu, rekao je on.

Alegra Group procenjuje da je kineski Luckin Coffee (LC0Ai.MU) dodao 5.059 prodavnica u poslednjih 12 meseci, dok je drugi kineski lanac, Cotti Coffee, otvorio 6.004 prodavnica u tom periodu.

„Obim mogućnosti je takav da će oba (lokalni i međunarodni lanci) morati da budu veoma agresivni u suočavanju sa drugima i mislim da bi to trebalo da obezbedi veoma dinamično tržište u narednih nekoliko godina“, rekao je Beri.


Američki Starbucks (SBUKS.O) otvorio je 700 prodavnica u Kini u prošloj godini i rekao da je na putu da posluje sa oko 9.000 prodavnica u zemlji do 2025. godine, dok kanadski Tim Hortons planira da ima 3.000 prodavnica u zemlji za četiri godine. .

Zauzimanje tržišnog udela jedan je od Lukinovih ključnih ciljeva, rekao je izvršni direktor Jinii Guo tokom razgovora o zaradama kompanije u trećem kvartalu.

Otvaranje prodavnica se sada dešava u manjim kineskim gradovima, rekao je Džejson Ju, od kojih svaki još uvek ima milione stanovnika.


„To u osnovi znači da na tim mestima još uvek ima puno belog prostora za rast lanaca kafe“, rekao je on.

Ziki Zhao, 20-godišnji student iz Pekinga, rekao je da pije kafu svaki dan.

"Počeo sam da pijem kafu kada sam otišao na koledž", rekao je. „Ja uopšte ne pijem mnogo čaja, ali moja mama, moj tata, moja baka svi piju čaj."


Ruokuan Zhao, 19-godišnji student iz Pekinga, rekao je da je ispijanje kafe deo ubrzanog načina života mladih ljudi u Kini, koji pozdravljaju povećanje količine kofeina.

Razvoj je dobra vest za proizvođače kafe koji već imaju koristi od visokih cena zbog nepovoljnih vremenskih uslova u nekim regionima rasta. Fjučers kafe Arabica se trguje blizu najvišeg iznosa u poslednjih osam meseci, dok je robusta kafa prošle nedelje dostigla najviši nivo u poslednjih 15 godina.

Kina uvozi kafu uglavnom iz Afrike i Južne Amerike.

Brazilska grupa izvoznika kafe Cecafe saopštila je da će se isporuke u Kinu skoro utrostručiti 2023. godine kako bi po prvi put premašile milion vreća, čime će Kina biti osmo najveće tržište.


Ministarstvo poljoprivrede Sjedinjenih Država predviđa da Kina koristi 5 miliona kesa kafe u novoj sezoni (2023/24), što bi je učinilo sedmim najvećim potrošačem na svetu.

Potrošnja kineske kafe i dalje bledi u poređenju sa najvećim potrošačima Sjedinjenih Država i Brazila koji koriste više od 20 miliona kesa godišnje. Ali rastuća potražnja signalizira da Kina prolazi kroz kulturnu promenu sličnu drugim azijskim zemljama koje vole čaj, uključujući Japan i Južnu Koreju.


Glas javnosti/B06S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR