Međutim, zvanični izvori nisu potvrdili ove navode. Kremlj je saopštio da nema informacija o mogućem povratku Boeinga na rusko tržište. Portparol predsednika Rusije Dmitrij Peskov takođe je komentarisao ovu temu: „Nemamo nikakve informacije. Nigde nismo videli nijednu izjavu predstavnika Boinga o tome. Shodno tome, bilo kakvo razmatranje ovog pitanja teško da je prikladno“, odgovorio je predstavnik Kremlja.
Pored toga, rusko Ministarstvo industrije i trgovine smatra da bi podsticanje povratka stranih brendova u Rusiju bilo "nepromišljeno", ističući fokus na domaće kompanije koje su zamenile zapadne konkurente.
Zvaničan stav Boeinga još uvek nije poznat, jer kompanija nije dala nikakvu izjavu o mogućem nastavku poslovanja u Rusiji što dodatno naglašava spekulativnu prirodu ovih informacija.
Povratak Boeinga mogao bi imati značajan uticaj na ruske avio-kompanije poput Aeroflota i S7 Erlansa, koje su se u međuvremenu oslonile na domaću proizvodnju i alternativne dobavljače. Ključno pitanje je koliko su ruski proizvođači, poput UAC-a (United Aircraft Corporation), sposobni da održe flotu i pruže zamenu za zapadne modele, poput Superjeta 100 i MC-21.
S obzirom na sankcije uvedene nakon sukoba u Ukrajini 2022. godine, bilo kakav povratak Boinga zahtevao bi promene u regulatornom okviru. Trenutno nema naznaka da bi SAD ili EU mogli ublažiti ove sankcije.
Geopolitički aspekt takođe igra važnu ulogu. Povratak Boeinga mogao bi uticati na odnose između SAD i Rusije, a eventualno bi mogao biti deo šireg ekonomskog resetovanja odnosa.
Uprkos sankcijama, ruske avio-kompanije su u međuvremenu pronašle alternativne izvore za nabavku zapadnih aviona i delova, uglavnom preko trećih zemalja poput Turske, UAE, Kine i Irana. Nedavne istrage su pokazale da su pojedini rezervni delovi i dalje stizali u Rusiju uprkos restrikcijama.
Trenutno, čini se da su izveštaji o povratku Boeinga na rusko tržište spekulativne prirode, bez zvaničnih potvrda ili konkretnih planova za obnovu poslovanja u Rusiji.
Glas Javnosti/ T02S