Plan je jasan: ako ne možeš da smanjiš emisije – ne možeš ni da voziš!
Cilj novih propisa je dvostruk: povećanje bezbednosti i smanjenje zagađenja. U fokusu su:
DP filter uklanja štetne čestice iz izduvnih gasova, ali je skup za zamenu – u nekim slučajevima cene idu i do 3.000 evra.
Mnogi vlasnici su ga zato uklonili da bi izbegli trošak, ali upravo to će im se sada obiti o glavu, piše Večernji list.
Evropska komisija želi da na svakom tehničkom pregledu testira funkcionalnost DPF-a. Ako ga nemaš – registracija STOP, ili još gore – vozilo ide u presu.
Ako se novi zakon usvoji, hiljade automobila širom Evrope biće povučene iz saobraćaja. Čak i oni koji imaju DPF neće moći da izbegnu kazne, jer najstariji modeli neće ispuniti nove limite emisije.
Zakon posebno pogađa:
Iako još nije izvesno kako će se novi propisi primeniti na treće zemlje, realnost je jasna: uvoz polovnjaka iz EU postaće još teži i skuplji.
Kupovina dizelaša bez DPF-a postaje rizična investicija, a vlasnici u EU će gledati da se reše svojih vozila dok još mogu.
Glas javnosti /B06S