Francuski istraživački brod LAtalante stigao je jutros do područja u kom se traga za podmornicom nestalom u Atlantiku. Na brodu je robot koji se zove "Victor 6000", koji može pomoći u sečenju kablova u slučaju da je podmornica negde zaglavljena, a prema aplikaciji "Marine Traffic", LAtalante nosi robota koji može da roni do ekstremnih dubina. Ovo je ujedno i poslednja šansa za pet ljudi koji su zaglavljeni u podmornici.
Podaci iz aplikacije pokazuju da se brod nalazi između 20 i 30 kilometara od matičnog broda podmornice, „Polar Prince“.
L’Atalante nosi robota – „Victor 6000“, koji ima ima daljinsku kontrolu i njim upravlja ekipa od 25 ljudi.
The Heroes the World is cheering for..????????#OceansGate #Victor6000 #Titan #Atalante #titanicsubmersible #titanic #trackingships pic.twitter.com/w5xlUvfCJh
— Pablo (@NyCFella77) June 22, 2023
Iako robot ne može samostalno da podigne podmornicu na površinu, može da je zakači za brod na površini.
Ovaj brod može da bude jedina šansa za spasavanje posade, jer može da se spusti na dubinu od 6.000 metara, a olupnine Titanika su na dubini od oko 4.000 metara.
„Victor 6.000“, robot dugačak tri metra, može da bude pod vodom osam sati, a do podmornice može da stigne samo onda kad bude locirana.
„‘Victor’ može da izvrši vizuelnu pretragu sa video opremom koju poseduje. Takođe je opremljen manipulativnim rukama koje mogu da se iskoriste za izvlačenje podmornice, kao što je presecanje kablova ili sklanjanje stvari koje su na dnu“, rekao je Olivije Lefor iz francuskog Instituta za istraživanje okeana.
Profesor za Univerziteta u Londonu Alistar Greg kazao je da ni vozila koja su dizajnirana za spasavanje mornaričkih podmornica ne mogu da se spuste na dubinu Titanika.
Drugi brodovi koji učestvuju u potrazi dolaze iz SAD, Velike Britanije, Francuske i Kanade i to su: Polar Prince, Deep Energy, Atlantic Merlin, Skandi Vinland, CGS Džon Kabot, CGS En Harvej, CGS Teri Foks, Horizon Artic, Glace Bay.
U nestaloj podmornici nalazi se pet ljudi – britanski milijarder Hamiš Harding, pakistanski bogataš Šahzada Davud, njegov sin Sulejman, istraživač Pol-Anri Nargeolet i izvršni direktor „OceanGate“-a, u čijem je vlasništvu podmornica, Stokton Raš.
Glas javnosti