Za ovako brz pad postoje različiti i jako ubedljivi razlozi, koji se svi svode na promenu potrošačkih navika, naročito kod mlađih ljudi. Mladi Francuzi sve više piju bezalkoholna pića, a broj konzumenata vina uzrasta od 18 do 35 godina opao je za 7% između 2011. i 2021. godine. Takođe, u modi su vina sa nižim procentom alkohola, a crvena u proseku imaju više alkohola od rozea i belih vina.
Važan razlog je i povećana potrošnja rozea. Roze, naročito provansalski, postao je simbol leta i dobre zabave na suncu, o čemu svedoči i godišnja proizvodnja od čak 23 miliona hektolitara, i potrošnja od 20 boca po glavi odraslog stanovnika Francuske. Francuska je odgovorna i za 29% ukupne svetske potrošnje rozea, a na dalekom drugom mestu su veće i ekonomski moćnije Sjedinjene Američke Države, sa 14%.
Utisak je da i Francuska, iako ponosna na svoja velika crvena vina iz Bordoa i Burgundije, naglo i u punom skladu sa klimatskim promenama, koriguje potrošačke navike baš kao i ostatak razvijenog sveta, u pravcu veće proizvodnje i potrošnje laganih vina kakva se najradije piju u sve dužim letima, prenosi T03S.