Glas Javnosti

FRANCUSKA SINONIM ZA VINA ALI... Francuzi prepolovili potrošnju crvenog vina

Svet
Autor: Glas javnosti

Od devedesetih godina prošlog veka do danas, potrošnja crvenih vina Francuski mediji već su izveštavali o padu prodaje crvenih vina u zemlji koja je sinonim za njih, ali novo poređenje navelo je i najveće optimiste da se zamisle nad sudbinom crvenih vina u Francuskoj. Organizacija AAWE (Američka asocijacija vinskih ekonomista) iznela je podatke po kojima se prodaja crvenih vina u Francuskoj prepol

Za ovako brz pad postoje različiti i jako ubedljivi razlozi, koji se svi svode na promenu potrošačkih navika, naročito kod mlađih ljudi. Mladi Francuzi sve više piju bezalkoholna pića, a broj konzumenata vina uzrasta od 18 do 35 godina opao je za 7% između 2011. i 2021. godine. Takođe, u modi su vina sa nižim procentom alkohola, a crvena u proseku imaju više alkohola od rozea i belih vina.

Važan razlog je i povećana potrošnja rozea. Roze, naročito provansalski, postao je simbol leta i dobre zabave na suncu, o čemu svedoči i godišnja proizvodnja od čak 23 miliona hektolitara, i potrošnja od 20 boca po glavi odraslog stanovnika Francuske. Francuska je odgovorna i za 29% ukupne svetske potrošnje rozea, a na dalekom drugom mestu su veće i ekonomski moćnije Sjedinjene Američke Države, sa 14%.


Utisak je da i Francuska, iako ponosna na svoja velika crvena vina iz Bordoa i Burgundije, naglo i u punom skladu sa klimatskim promenama, koriguje potrošačke navike baš kao i ostatak razvijenog sveta, u pravcu veće proizvodnje i potrošnje laganih vina kakva se najradije piju u sve dužim letima, prenosi T03S.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR