Reklame su za Google glavni izvor prihoda. Samo u 2022. godini, matična kompanija Alphabet je od onlajn oglašavanja zaradila 225 milijardi dolara, što je oko 80 odsto ukupnih prihoda. Poređenja radi, ta brojka je 2020. godine iznosila 168,6 milijardi dolara. Međutim, izgleda da najprofitabilniji proizvod kompanije Google - zapravo, jedini profitabilan - sputava konkurenciju, a EU je konačno spremna da tome stane na put.
Kako je Google Ads dugo vremena bio glavna platforma za ciljane reklame, vlasti u Briselu su 2021. godine počele da istražuju Google-ovu praksu oglašavanja, pokušavajući da utvrde da li kompanija ometa konkurentske kompanije da pristupe korisničkim informacijama za potrebe onlajn reklama.
Google-ovo partnerstvo sa kompanijom Meta (Facebook) je originalno bilo deo istrage EU, ali je odbačeno 2022. godine. Novi dokazi, koje su obezbedili portugalski organi za zaštitu konkurencije, kasnije su dodati istrazi o oglašavačkoj imperiji tehnološkog giganta, koja je takođe uključena u sudske sporove u Velikoj Britaniji i SAD.
Sada, u zvaničnoj žalbi, Evropska unija je istakla zašto smatra da je kompanija povredila zakone za zaštitu konkurencije. U pitanju je samo jedan korak u procesu koji bi mogao da potraje, čiji bi zaključak mogao da osetno naškodi Google-u, jer kazne za kršenje ovih zakona mogu dostići i do 10 odsto ukupnih prihoda kompanije. Novčane kazne koje je nametao Brisel do sada su koštale Google više od 8 milijardi evra.
Evropska komisija bi takođe mogla da primora Google da promeni svoju poslovnu praksu i strukturu kompanije, što bi po giganta moglo da bude daleko štetnije od finansijske kasne. Ipak, ostaje da se vidi kako će se proces dalje odvijati.